نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان مطرح کرد؛

دعوت به وحدت و تقریب از اهداف شهید سلیمانی

مولوی اسلامی با بیان اینکه حاج قاسم مردم را به وحدت دعوت و به کشور‌های مختلف برای ایجاد وحدت سفر کرد، گفت: دعوت به وحدت و تقریب از اهداف شهید سلیمانی بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مولوی نذیر احمد اسلامی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری و رییس دانشگاه ادیان و مذاهب سیستان و بلوچستان در سومین روز از ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در مراسم گردهمایی تقریب مذاهب شیعه و سنی گفت: ابعاد وجودی و شخصیت سردار سلیمانی به میزانی  والا است که در یک جلسه نمی‌توان به آن پرداخت و نیازی نیست او را معرفی کنیم؛ زیرا او خودش از همه ما معروف‌تر است.

او با بیان اینکه انسان به دو صورت با مرگ مواجه می‌شوند، افزود: افرادی از مرگ فرار می‌کنند و این مرگ بزدلان است و افرادی هستند که به استقبال مرگ می‌روند و این مرگ شجاعان  هست که حاج قاسم از این نوع بوده است.

 مولوی اسلامی با برشمردن فواید تقریب بیان کرد: حاج قاسم از همه فواید تقریب آگاه بود و دشمنان با حیله و حربه‌های مختلف به دنبال این بودند که مسلمانان به وحدت نرسند.

او بر لزوم دشمن شناسی تاکید کرد و گفت: زمانی ما فریب دشمن را می‌خوریم که از دشمن شناختی نداشته باشیم.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات دشمنان برای کاهش قدرت اسلام تصریح کرد: هر شخصی که وجدان داشته باشد و از توطئه دشمن باخبر باشد، قطعا همه را به وحدت دعوت می‌کند.

او اظهار کرد: حاج قاسم مردم را به وحدت دعوت کرد و به کشور‌های مختلف برای ایجاد وحدت سفر کرد و تلاش‌های زیادی در این  مسیر انجام داد.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه حاج قاسم از دسیسه‌های دشمن به خوبی آگاه بود، بیان کرد: دعوت به وحدت و تقریب از اهداف حاج قاسم بود و اگر ملت اسلامی با مبنا و با تکیه از این ظرفیت‌ها، اتحاد را  در میان خود حاکم و با خرد جمعی از این ظرفیت‌ها استفاده کند، جای پایی از استکبار برای اهداف سیاسی و اقتصادی در دین اسلام نخواهد گذاشت.

او گفت: جمعیت مسلمانان یک ظرفیت بسیار خوبی است، ضمن آنکه از ظرفیت عظیم معنوی برخوردار هستیم، همچنین بیش از یک دوم نفت جهان در ۵ کشور مسلمان است و وسعت جهان اسلام بیش از ۳۳ میلیون کیلومتر است که حاج قاسم از این ظرفیت‌ها آگاه بود و ظرفیت های مهم دنیا در اختیار مسلمانان است.

مولوی اسلامی استفاده نکردن از ظرفیت‌های جهان اسلام را تضییع حقوق مسلمانان دانست و گفت: استفاده نکردن بهینه از ظرفیت‌ها و یا در اختیار دشمن قرار دادن آن‌ها یک گناه دسته جمعی و نابخشودنی است، همچنین امکانات را بر  ضد هم به کار بردن گناه نابخشودنی است.

او با اشاره به اینکه برخی از کشور‌های مسلمان سرمایه‌های خود را در بانک‌های دشمنان ذخیره می‌کند، افزود: آن ها از سرمایه‌های مسلمانان توپ و تانک می‌سازد و بر سر مسلمانان فرود می آورند و روح پیامبر اکرم (ص) از این تفرقه آزرده می‌شود.

این مراسم با حضور عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، رییس دانشگاه ادیان و مذاهب سیستان و بلوچستان و مسئولان استانی در مصلای امام علی(ع) شهر کرمان با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی  برگزار شد. 

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار