تدوین سند سلامت نان در کرمانشاه

سند راهبردی سلامت نان استان کرمانشاه تا پایان سال تدوین می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهریار مستوفی مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کارگروه تنظیم سند راهبردی نان استان، گفت: با توجه به اهمیت نان و نقش آن در سفره مردم و تامین ۶۰درصد انرژی روزانه و ۳۹درصد از پروتئین مورد نیاز بدن با مصرف نان، باید دسترسی آحاد جامعه در تمام اوقات به نان سالم و با کیفیت تغذیه‌ای مناسب در تدوین این سند مد نظر قرار گیرد.

او افزود: رسالت ما در این سند فراهم سازی شرایط مطلوب تولید، عرضه، نگهداری و مصرف نان سالم برای آحاد جامعه است.

مستوفی با بیان اینکه وضعیت کنونی نان از نظر شاخص‌های حسی، تغذیه‌ای و بهداشتی با وضعیت مطلوب فاصله دارد، گفت: امیدواریم با مشارکت همه دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی در این زمینه در سال ۱۴۰۰ بسیاری از این مشکلات رفع شود.

او افزود: مطالعه درخصوص دیدگاه عموم مردم در مورد وضعیت کلی نان در استان سودمند است و باید با همکاری سایر دستگاه‌ها اطلاعات کافی از نظرات مردم و کارشناسان جمع آوری شده و از آن به عنوان زیربنای تنظیم سند نان استفاده شود.

او گفت: جلسات کارشناسی برای تنظیم سند نان استان تا پایان سال به طور مداوم برگزار خواهد شد و با همفکری سایر دستگاه‌ها این سند مهم تنظیم می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار