مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی خبر داد؛

جمع آوری بیش از ۱۸ میلیارد تومان زکات در خراسان شمالی

۵ میلیارد و ۵۵۱ میلیون تومان زکات برای پروژه‌های عمرانی هزینه شده است که نسبت به پارسال ۶۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مجید الهی راد مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اینکه بیش از ۳۱ هزار خانوار مستمری بگیر کمیته امداد در استان وجود دارد گفت: ۱۶ هزار و ۳۳۰ خانوار نیز به شکل تبصره ۱۴ از حمایت‌های این نهاد بهره‌مند هستند.

الهی راد با بیان اینکه ۷ هزارو ۳۱۷نفر از نیازمندان استان از کمک‌های موردی کمیته امداد استفاده کرده اند و تحت پوشش این نهاد نبوده اند گفت: در شرایط کرونایی مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان کمک‌های موردی بین نیازمندان استان پرداخت شده است.


بیشتر بخوانید 


او با اشاره به اینکه در نه ماه امسال ۷۴۱ فقره جهیزیه به مبلغ ۴ میلیارد و ۷۵ میلیون تومان به نو عروسان پرداخت شده است افزود: ۱۲۰ خانوار از خدمات اجاره مسکن به ارزش ۱۸۰ میلیون تومان و ۳۳۰ سری لوازم ضروری منزل به ارزش ۱ میلیون و ۶۶۵تومان بهره‌مند شده اند.

الهی راد با بیان اینکه ۳۰ هزار و ۷۲۳ زن سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد قرار دارند ادامه داد: ۵۷ هزار و ۷۰۰خانوار در کل استان از خدمات کمیته امداد خراسان شمالی استفاده میکنند که ۲۳ درصد از مردم استان را تشکیل میدهد.

او با اشاره به اینکه ۱۰۶ بیمار خاص تحت پوشش این نهاد است گفت:برای درمان ۱۵ هزار و ۵۳۰بیمار صعب العلاج، و ۳۲۳ بیمار زمین گیر، مبلغی بالغ بر ۴میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان هزینه شده است

مدیر کل کمیته امداد با بیان اینکه ۱۳ هزار دانش آموز تحت پوشش این نهاد است افزود:۳ میلیاردو ۸۵۰ میلیون تومان از طرف خیرین برای خرید ۲۵۰ تبلت پرداخت شده است.

او با اشاره به اینکه امسال ۸ نفر از دانش آموزان تحت پوشش این نهاد رتبه‌های برتر در کنکور را کسب کردند ادامه داد:دانش آموزان پایه‌های نهم دهم، یازده و دوازدهم، که معدل بالای ۱۷ دارند  بورسیه خواهند شد.

الهی راد با بیان اینکه ۱۰۵ مرکز نیکو کاری در استان فعال است گفت:۴۵ میلیارد و ۲۱۶ میلیون تومان کمک‌های مردمی به نیازمندان استان پرداخت شده است که نسبت به پارسال ۹۳ درصد در کمک به این مراکز نیکو کاری رشد داشته ایم.

مدیر کل کمیته امداد با بیان اینکه ۳ هزار و ۳۳۸ کودک یتیم در استان وجود دارد بیان کرد: از زمان شروع پویش ایران مهربان در استان ۲ هزار و ۴۸۰ حامی جدید نیز کودکان این نهاد را تحت پوشش قرار داده اند که در مجموع پیش بینی میکنیم ۲۰ درصد از کارمندان خراسان شمالی در این طرح مشارکت خواهند داشت.

او با اشاره به توزیع ۶ هزار پرس غذای گرم به مناسبت سالگرد سردار دل‌ها در استان بین نیازمندان بیان کرد:در مرحله سوم رزمایش مواسات ۱۳ هزار بسته لوازم التحریر به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و ۷ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱ میلبارد و ۴۰۰ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.