احداث کارخانه شمش روی در کوهبنان

معاون فرماندار کوهبنان گفت: راه اندازی کارخانه فراوری شمش روی در کوهبنان همراه با فعال سازی سه معدن محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، جلسه بررسی فعالیت معادن سرب ، روی و کارخانه‌های فرآوری آنها در شهرستان کوهبنان با حضور عفت شریعتی نماینده  مردم شریف شهرستان‌های کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی،  محسن ایزدی معاون فرماندار و مدیران معدن سرب و روی تاجکوه و مسئولان در محل فرمانداری شهرستان کوهبنان برگزار شد.

محسن ایزدی معاون فرماندار کوهبنان در این جلسه ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار دلها، گفت: اقدامات خوبی در حوزه سرب و روی با شرکت‌های زیر مجموعه پیگیری و به سرانجام رسانده ایم که باعث اشتغال زایی حدود ۳۹۰ نفر در معدن کوه قلعه و تاجکوه شده است.

او ادامه داد: سرمایه گذار وعده داده است که به زودی معدن جور ، کارخانه فراوری و شمش روی در کوهبنان با تامین خوراک از سه معدن راه اندازی می شود.

در ادامه  عفت شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار دلها، گفت: توفیق بود که در شهرستان کوهبنان و در حضور سرمایه گذاران و آبادگران منطقه باشیم و باید از کسانی که به وسیله آبادانی و ایجاد اشتغال، اندوه را از چهره مردم پاک می‌کنند، تقدیر و تشکر کنیم.

او افزود: کوهبنان شهری معدنی است و گنج‌ها و استعداد‌های زیادی در خود دارد که باید به آن توجه شود باید از مهاجرت در کوهبنان جلوگیری شود و در آینده نزدیک شاهد آبادانی کوهبنان خواهیم بود.

شریعتی ادامه داد: در تلاش هستیم به زودی سرمایه گذاران  شهرستان یک نشست با وزیر صمت داشته باشند و کلنگ آبادانی کوهبنان را خواهیم زد.

 نجمی نیا مدیر شرکت آریا جنوب با اشاره به ظرفیت بالای کوهبنان در معادن سرب و روی، گفت: مجتمع معدنی سرب و روی تاجکوه یک معدن متروکه بود که کار‌های اکتشافی آن انجام و کارخانه فراوری در جوارش احداث شده است که در حال حاضر ۳۶۰ نفر اشتغال زایی دارد که ۹۰ درصد آن از جوانان کوهبنان هستند.

او افزود: معدن سرب و روی کوه قلعه نیز با اشتغال زایی برای ۶۰ نفر راه اندازی شده است، همچنین  مجوز محیط زیست معدن جور در حال صدور است.

نجمی نیا بیان داشت: محصول این سه معدن خوراک یک کارخانه فراوری در کوهبنان می‌شود و وجود کارخانه ها در کوهبنان باعث فعال شدن معادن متروکه می‌شود.

او اظهار کرد: اقداماتی هم در بحث کارخانه یک میلیون تنی کنسانتره سنگ آهن نجف آباد بخش طغرالجرد در حال انجام است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار