حاشیه‌های وارد شده به بازار مرغ و تخم مرغ به کجا کشیده شد؟

حکایت تخم مرغ‌های آلوده به آنفلوآنزا در خراسان جنوبی و رعب و وحشت در بازار با ورود دامپزشکی فروکش کرد.

نقیبی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، در خصوص آلودگی مرغ و تخم مرغ به آنفلوآنزا گفت:طبق بررسی‌های انجام شده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در دو واحد صنعتی بیرجند اتفاق افتاده است که یک ستاد مجازی را در ستاد دامپزشکی کشور برای رسیدگی به این موضوع تشکیل داده ایم.

او با بیان اینکه تمهیدات لازم در سازمان دامپزشکی کشور اندیشیده شده است ، افزود: پیش بینی می کنیم عملیات مهار ویروس در دو واحد صنعتی شناسایی شده خراسان جنوبی امشب یا ظهر فردا خاتمه پیدا کند.


بیشتر بخوانید


او افزود: زنجیره متمرکزی از نظارت برفرآورده‌های خام دامی از جمله گوشت و تخم مرغ وجود دارد.

معاون بهداشتی و پيشگيری سازمان دامپزشكی كشور اظهار کرد: مردم اطمینان داشته باشند که هر آنچه در رابطه با این بیماری وجود دارد علی رغم اینکه بیماری بین انسان و دام مشترک است ولی شرایط را به گونه ای مهیا کردیم که کنترل های نظارتی دامپزشکی اتفاق بیفتد و هیچ گونه نگرانی در رابطه با مصرف فرآورده ها وجود ندارد.

نقیبی با اشاره به اینکه اواخر آبان ماه مواردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را در حیات وحش کشور مشاهده کردیم، تصریح کرد: این بیماری در طیور بومی و در حال حاضر دو واحد صنعتی خراسان جنوبی درگیر این بیماری شدند.

گفتنی است تمامی مرغ و تخم مرغ هایی که زیر نظر دامپزشکی در مراکز عرضه مجاز به فروش می رسند سالم بوده و مشکلی ندارند .

ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به حرارت حساس است و در صورت پخت کامل مرغ و تخم مرغ نابود می شود.

بخشی از مطالبی که در رابطه با خرید برخی نشان های تخم مرغ شنیده می شود چیزی جز حاشیه سازی نیست که تشویش اذهان عمومی را رقم زد اما برخی از مطالب نیز حقیت دارد که  با تدابیر اندیشیده شده سازمان دامپزشکی جای نگرانی نیست.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار