فرآورده‌های خام دامی زیر ذره بین دامپزشکی خراسان جنوبی

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از نظارت‌ دامپزشکی استان بر واحد‌های مرغداری به منظور جلوگیری از انتشار بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان خبر داد.

اصغر زاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: در اواسط هفته‌ی گذشته شاهد تلفات غیر متعارف در دو واحد مرغداری بودیم که از همان ابتدا همکاران دامپزشکی نسبت به قرنطینه کامل واحد و استقرار نیرو‌ها در آن واحد اقدام کردند.

او افزود: تمام دستورالعمل های بهداشتی توسط ستاد ملی آنفلوانزای فوق حاد کشوری اجرا شد و اجازه خروج محصولات داده نشد.

اصغر زاده اظهار کرد: حدود ۵ روز است که همکاران نسبت به مهار ۲ واحد مرغداری اقدام کرده اند که کار یک واحد تمام شده و کار واحد بعدی هم تا فردا ظهر تمام خواهد شد تا از انتشار ویروس به سایر واحد‌ها خودداری شود که خوشبختانه تا کنون هیچ محصولی از این ۲ واحد وارد بازار نشده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: تمام محصولات داخل بازار و فرآورده‌های خام دامی زیر نظر دامپزشکی است و تا کنون هیچ گونه ابتلای انسانی از این بیماری در استان گزارش نشده است.
او تصریح کرد: مردم نگران انتشار این بیماری در استان نباشند، زیرا همکاران دامپزشکی در تلاش هستند تا تمام واحد‌های مرغداری را زیر نظر بگیرند و در زمان کوتاه ویروس را مهار کنند.

انتهای پیام/ ر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.