صدور ۸۷ مجوز ایجاد زیرساخت گردشگری در آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۷ عنوان موافقت اصولی در حوزه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حمزه زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی گفت: ۸۷ طرح‌ سرمایه‌گذاری شامل ۱۶ پروژه احداث هتل ، ۲ مورد هتل آپارتمان و مهمانپذیر، ۲۲ سفره‌خانه سنتی، ۲۵ مورد ایجاد مجتمع گردشگری، ۷ فقره اردوگاه گردشگری، ۳ اقامتگاه بوم‌گردی و ۲ اقامتگاه سنتی است.

او گفت: از این تعداد یک طرح به ایجاد محیط‌ها و پارک‌های طبیعت‌گردی و گردشگری، ۳ مورد واحد‌های پذیرایی و انواع غذاخوری‌های منفرد بین‌راهی، ۳ طرح به ایجاد مجتمع تفریحی و سرگرمی، یک مورد تاسیسات اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین‌راهی و ۲ طرح نیز به ایجاد مرکز آب ‌درمانی اختصاص دارد.

حمزه زاده افزود: طرح‌های سرمایه‌گذاری استان در شهرستان‌های تبریز، مرند، مراغه، شبستر، هشترود، بستان‌آباد، اهر، کلیبر، سراب، بناب، اسکو و هریس پس از طی مراحل لازم مراحل اجرایی خود را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان میزان سرمایه‌گذاری این طرح‌های را معادل ۴۸۵ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: با اجرای این پروژه‌ها در حوزه گردشگری آذربایجان شرقی، زمینه اشتغال ۳ هزار و ۷۰۷ نفر به صورت مستقیم ایجاد خواهد شد که میزان اشتغال غیرمستقیم آن بیشتر از این رقم پیش بینی می‌شود.

آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یک هزار و ۸۰۰ اثر، بنا و اماکن تاریخی و گردشگری جزو ۵ استان اول ایران در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار