اجرای ۱۱۴ حرفه آموزشی برای روستاییان استان همدان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از اجرای ۱۱۴ حرفه آموزشی برای روستاییان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  وهب مختاران مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: ۱۱۴ حرفه آموزشی در قالب ۵۸۶ هزار نفر ساعت آموزش در ۹ ماهه امسال به علاقه‌مندان در روستا‌ها ارائه شده است.

او با توجه به اهمیت مهارت آموزی و ارتقای مهارت روستاییان اظهار داشت: ۲ هزار و ۳۲۵ نفر از روستاییان این استان در ۹ ماهه امسال در دوره‌های مهارت‌آموزی این سازمان در رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای شرکت کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان  خاطرنشان کرد: این دوره‌های آموزشی در تمامی شهرستان‌های استان برگزار شده و با توجه به استقبال مطلوب مردمان ساکن روستا، برنامه‌ها و دوره‌های مهارتی بیشتری نیز درنظر گرفته شده است.

⁦مختاران توسعه آموزش‌های مهارتی در روستا‌ها را از اولویت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برشمرد و گفت: راسته دوز، میناکار سفال، گلیم بافی، قالی بافی، کابینت ساز چوبی، ویرایشگر مردانه، تعمیرکار آبگرمکن دیواری، منبت کار، بافنده عروسک، تعمیرکار اتومبیل، تعمیرکار برق خودرو، آشپز درجه یک و جوشکاری از رشته‌های آموزش داده شده سال جاری در روستا‌های همدان است.

او افزود: رشته‌های مهارتی آموزش داده شده به روستاییان با توجه به شرایط محیطی و بومی منطقه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان  خاطرنشان کرد: هدف از این آموزش‌ها این است که نیرو‌های فعال روستا‌ها پس از کسب مهارت به جای نیاز به مهاجرت به سایر مناطق بتوانند با توجه به ظرفیت‌های موجود در خود روستا‌ها مشغول به فعالیت‌های پایدار شوند.

مختاران با اشاره به نقش و اهمیت آموزش مهارت‌های روستایی سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای توانمندسازی و افزایش مهارت نیروی انسانی در روستا‌ها گفت: این سازمان با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برنامه‌هایی را به منظور توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای ایجاد شغل در مناطق روستایی و کمک به ایجاد فرصت شغلی جدید و احیای مشاغل خانگی روستاییان تدوین کرده و در حال اجرا است.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان، در بیست و سومین جشنواره شهید رجایی، در گروه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی، برای چهارمین سال متوالی موفق به کسب رتبه نخست جشنواره شد.

در بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دولتی استان همدان ۱۸ مرکز ثابت و ۴ شعبه و از مجموع ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی، ۱۲۹ آموزشگاه ویژه دختران، ۲۳ آموزشگاه پسران و ۴۶ آموزشگاه دومنظوره در سطح استان همدان مشغول فعالیت در برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار