راه‌اندازی دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های فارس برای هماهنگی در زمینه فرهنگ‌سازی کتاب و کتاب‌خوانی و بالندگی فارس در این موضوع راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صابر سهرابی در آئین گشایش دبیرخانه انجمن‌ کتابخانه‌های عمومی, وظیفه این مجموعه را هماهنگی برای جشنواره‌های پایتختی کتاب، روستاهای دوستدار کتاب و جام باشگاه‌های کتابخوانی اعلام کرد و افزود: همچنین ساماندهی و زمینه‌سازی برای توسعه کتابخانه‌های فارس بر دوش این مجموعه است.

او اظهار کرد: در این دبیرخانه طرح‌ها و ایده‌های مردمی، نهادی و سازمانی در زمینه فرهنگ‌سازی کتاب و کتاب‌خوانی از سوی هر فرد، نهاد و سازمانی دریافت و پس از کارشناسی برای تصویب به شورای انجمن با ریاست استاندار فارس، ارسال خواهد شد.

دبیرانجمن کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به کسب عنوان پایتختی کتاب ایران از سوی شیراز، بیان داشت: فرهنگ والا و بالنده مردم فارس، برآمده از خوانشی است که نوشتن را پدیدار می‌کند، فرهنگی که زیستگاه و پرورنده نویسندگان و ادیبان بزرگ و بسیار ایران‌زمین بوده است؛ پس بر ماست تا با پاسداری از این فرهنگ، آن را برای همیشه ماندگار کنیم.

جمشید رضایی که پیش از این معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز و سرگروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس را عهده دار بود، مسئول این دبیرخانه معرفی شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار