انتقاد شدید از دولت فرانسه به دلیل توزیع کُند واکسن کرونا

رئیس ستاد مقابله با کرونای فرانسه گفت مردم از عملکرد دولت به دلیل توزیع کُند واکسن کووید-۱۹ به شدت انتقاد دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  رویترز، رئیس ستاد مقابله با کرونای فرانسه گفت دولت باید اولین محموله واکسن مُدرنا را در هفته جاری تهیه کند، زیرا دولت به دلیل توزیع کُند واکسن میان مردم مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

فرانسه که جنبش مخالف واکسیناسیون قدرتمندی دارد، تلقیح واکسن کرونا را مانند بسیاری از کشور‌های دیگر اروپایی در پایان دسامبر آغاز کرد، اما از آن زمان تاکنون تنها چند صد‌ نفر واکسن دریافت کرده‌اند، در مقابل ده‌ها هزار نفر در آلمان و یک میلیون نفر دیگر در انگلیس (به عنوان اولین کشور دریافت کننده واکسن آکسفورد) واکسینه شدند.

آمریکا تزریق واکسن مدرنا را در ۱۹ دسامبر مجاز اعلام کرد، کانادا این کار را در ۲۳ دسامبر انجام داد و انتظار می‌رود سازمان نظارت بر اتحادیه اروپا این هفته آن را تصویب کند.

آرنود فونتانه، متخصص اپیدمیولوژی و مشاور علمی دولت فرانسه به رادیو فرانس اینفو گفت که فرانسه باید سرعت واکسیناسیون خود را تسریع کند و محدودیت‌ها را هم افزایش دهد.

فرانسه با بیش از ۶۵ هزار کشته، در رده هفدهمین از نظر داشتن تعداد قربانیان کووید-۱۹ در جهان قرار دارد. امانوئل مکرون در سخنرانی خود در سال جدید میلادی گفت همه باید در فرانسه واکسن کرونا را دریافت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار