امام جمعه بوشهر:

قرارگاه امدادرسانی در شهرستان‌های بوشهر ایجاد شود

امام جمعه بوشهر گفت: تدوین طرح پیشگیری از حوادث قابل پیشگیری و تشکیل قرارگاه امدادرسانی شهرستانی در استان ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،   آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر  در نشست بررسی امدادرسانی و روند جبران خسارت به آسیب دیدگان از سیل آذر در استان، تدوین طرح پیشگیری از حوادث قابل پیشگیری، کاهش خسارات حوادث غیرقابل پیش بینی و تشکیل قرارگاه امدادرسانی در شهرستان‌ها را ضروری خواند.

او افزود: باید تلاش شود قرارگاه مدیریت بحران تمام ابزار لازم برای زمان بحران را از قبل شناسایی کند و در دسترس داشته باشد تا در کمترین زمان، امکان امدادرسانی فراهم باشد.

ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: صنایع نفت و گاز مستقر در استان هنگام بروز بحران باید بیشتر در زمینه کمک به آسیب دیدگان تلاش کنند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: در روز‌های اولیه دستگاه‌ها برای امدادرسانی و لایروبی اهتمام جدی داشتند و این روند برای خدمت رسانی به خسارت دیدگان باید ادامه یابد.


بیشتر بخوانید


عبدالکریم جمیری با اشاره به اینکه بیشتر کمک‌ها تا کنون در زمینه تامین اقلام بوده است، بیان کرد: لازم است برای پیشگیری از رخدادهای مشابه، برخی منازل به مکان دیگری انتقال یابند که این امر، همکاری بیشتر دستگاه‌های مرتبط را نیاز دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر نیز با بیان اینکه بعد از وقوع سیل در کمتر از ۲۴ ساعت، خسارات برآورد، و به هیات دولت فرستاده شد،  افزود: در حوزه تاسیسات ۱۵۵ میلیارد و در بخش مسکن ۵۰ میلیارد تومان به مناطق سیل زده خسارت وارد شده است.

جهانگیر دهقانی از آغاز بازسازی منازل سیل زدگان خبر داد و عنوان کرد: به ۳۷۵ خانواده سیل زده در مجموع یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قالب بسته‌های معیشتی کمک شده است.

همچنین احمد لطفی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: از ابتدای سال تا کنون به ۵۷۶ خانواده مددجوی خسارت‌دیده از حوادث، ۴ میلیارد تومان به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

سید محمد حسن تقی زاده رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان بوشهر نیز با اشاره به تخصیص اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی این ستاد برای کمک رسانی به سیل زدگان، از آمادگی برای ارائه کمک‌های دیگر خبر داد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.