راه‌اندازی مرکز کارآفرینی و بازار صنایع دستی در قلب شیراز

شهردار شیراز گفت: مرکز کارآفرینی صنایع دستی و هنر‌های سنتی و بازار بزرگ صنایع دستی با معماری دوره زندیه در قلب بافت تاریخی این شهر راه اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حیدر اسکندرپور در مراسم اعطای گواهینامه ۲۷ شهر و روستای ملی صنایع‌دستی گفت: صنایع دستی با ایجاد پیوند میان اندیشه، روح و هنر آدمیان، دل را صیقل داده و اندیشه را به مسیر کمال رهنمون می‌کند.

او افزود: همه می‌دانند شیراز با نام یک هنر شناخته نمی‌شود و همین امر موجب شده که شورای جهانی صنایع دستی در اقدامی شایسته شیراز را شهری جهانی در این عرصه معرفی کند، شهری که با ۸۰ رشته هنری پیش قراول اقتصاد هنر نیز خواهد بود.

شهردار شیراز بیان کرد: شیراز فقط به گذشته پر افتخار خود نمی‌بالد، امروز صنایع دستی در کوی و برزن شهر نفس می‌کشد و علاوه بر این نیز برای حداقل ۲۰ هزار نفر زمینه اشتغال را ایجاد کرده است.

اسکندرپور اضافه کرد: معتقد هستیم می‌توانیم مسیری روشن و مطمئن در دیپلماسی فرهنگی پیش روی این شهر و کشورمان قرار دهیم.

او اظهار کرد: شهرداری شیراز با راه‌اندازی کارگروه میراث معنوی شیراز و دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی تلاش کرده تا با توسعه زیرساخت‌های لازم آموزشی در مسیر احیا و ترویج هنر‌های سنتی و صنایع دستی در حال فراموشی یا کمتر شناخته شده، گام‌های موثری بردارد و برای رونق اقتصاد هنر در این عرصه ایجاد بازار‌ها و کارگاه‌های دائمی صنایع دستی را به عنوان یک اولویت در برنامه‌ها و بودجه خود لحاظ کند.

شهردار شیراز یادآور شد: شش کتاب و پنج مستند در حوزه صنایع دستی و هنر‌های سنتی شیراز تولید خواهد شد که در هفته شیراز ۱۴۰۰ رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار