اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان در زندان‌های فارس

مدیرکل زندان‌های فارس تاکید کرد که طرح هر مسجد یک حقوقدان با جدیت و در یک برنامه زمانبندی شده، در تمام زندان‌های استان اجرا شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسحاق ابراهیمی در جلسه شورای راهبردی طرح هر مسجد یک حقوقدان دادگستری فارس بیان کرد: اجرای این طرح در زندان‌ها و ارائه مشاوره‌های حقوقی به زندانیان، برکات خوبی داشته که با حضور مستمر قضات، اثرات این طرح بیشتر خواهد شد.

ابراهیمی همچنین با قدردانی از رؤسای دادگستری‌ها، دادستان‌ها و قضات ناظر در زندان‌های استان، افزود: در اجرای طرح پایش زندانیان، قضات و معاونین دادستان‌های استان همکاری خوبی داشته‌اند و انتظار می‌رود مراجع قضایی نسبت به بررسی کاربرگ‌های ارسالی اهتمام جدی داشته باشند و پاسخ کاربرگ‌ها را اعلام کنند.

ابراهیمی اضافه کرد: با برنامه ریزی منسجم، لازم است بازدید قضات از زندان‌ها و ملاقات چهره به چهره با زندانیان به صورت مستمر تداوم یابد.

او همچنین به انعقاد تفاهم نامه همکاری با کانون وکلا، بسیج حقوقدانان اشاره و از همکاری بسیج حقوقدانان در اعزام مشاوران حقوقی و دندانپزشکان به زندان‌های استان قدردانی کرد.

معاون قضایی و فرهنگی دادگستری فارس نیز در این جلسه گفت: خدمت به خلق ارزش فراوانی دارد و خدمت به کسانی که در بند هستند و فراهم کردن زمینه آزادی آنان و بررسی مشکلات آنان مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام سید صدرالله رجایی نسب اضافه کرد: طرح هر مسجد یک حقوقدان، حرکت بسیار خوبی در راستای اجرای برنامه‌های تحولی قوه قضائیه است و اجرای این طرح در زندان از زکات علم قضات محسوب می‌شود که خدمات قضایی را به زندانیان ارائه و زمینه آزادی تعدادی از آنان فراهم می‌شود.

رجایی اظهار کرد: زندان باید مکانی برای اصلاح و تربیت باشد و تا جایی که قانون اجازه می‌دهد نباید هر فردی را به زندان معرفی کرد زندان باید مکانی برای نگهداری افرادی باشد که بازپروری به معنای واقعی بر روی آنان انجام شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار