هنرمندان شیرازی با دو اثر در جشنواره فیلم فجر

شیرجه بزرگ و کانگورو فرم حضور در جشنواره فیلم فجر را پر کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،۳۹ جشنواره فیلم فجر قرار است از یازدهم بهمن ماه کار خود را آغاز کند تا به نوعی بهار سینمای ایران تحویل شود، به همین منظور تکاپو فیلمسازان برای حضور در این رویداد ملی سینمای ایران شکلی جدی گرفت و در پایان مهلت اعلام شده، ۱۱۰ فیلم متقاضی حضور در این جشنواره شدند.

در میان آثاری که فرم حضور در ۳۹ جشنواره فیلم فجر را پر کردند نام فیلمسازان و هنرمندان شیرازی نیز به چشم می‌خورد.

کریم لک زاده فیلمساز شیرازی که پیش از این کارگردانی آواری، چون کله سرخ و قیچی را در کارنامه داشته، با اثر سینمایی شیرجه بزرگ امیدوار است امسال بتواند فیلمش را در جشنواره به نمایش بگذارد و توانمندی هنرمندان استان فارس را به رخ بکشد.

در فیلم سینمایی شیرجه بزرگ به جز پگاه آهنگرانی و پدرام شریفی، سونیا سنجری، ساسان کاوه، حامد نجابت و سعدی بازیگران شیرازی فیلم هستند و پویان رنجبر فیلمبردار و عکاس خوش ذوق شیرازی بعنوان مدیر فیلمبرداری حضور داشته است.

شیرجه بزرگ که فیلمی جاده‌ای است، در لوکیشن‌های شهر تهران، گیلان و کشور ارمنستان فیلم‌برداری شده و در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مَرد و مریم برای یافتن گمشده‌شان همراه با سه جامانده از یک گروه سیرک، وارد سفری پر ماجرا در جاده‌ها می‌شوند.

دیگر فیلمی که از هنرمندان شیرازی به دفتر جشنواره فجر ارائه شده کانگورو نام دارد که ساخته ابوالفضل فرهادی کارگردان شیرازی است و متقاضی حضور در بخش فیلم‌های کوتاه ۳۹ جشنواره فیلم فجر است.

در این اثر حسن فلاح زاده، نگین فرهادی و ارسلان فرهادی به عنوان بازیگر، امین باقری و ایمان باقری بعنوان مدیر فیلمبرداری و صدابردار، در کنار سایر عوامل شیرازی برای تهیه فیلم کانگورو تلاش کردند تا بتوانند در جشنواره‌های داخلی و خارجی به موفقیت دست یابند.

فیلم کوتاه کانگورو تلنگری است به مخاطب برای افزایش سواد رسانه‌ای و بر این نکته تاکید می‌کند که با افزایش آگاهی می‌توان میزان تأثیرگذاری رسانه را بر زندگی کنترل کرد و با دوری از اخبار دروغین و بازار شایعات و در عین حال افزایش آگاهی، مهار زندگی را در دست گرفت و در نتیجه از خود محافظت کرد.

حالا باید دید پس از داوری آثار، فیلم‌های شیرجه بزرگ و کانگورو می‌توانند در ۳۹ جشنواره فیلم فجر به نمایش در آیند و جوایز این رویداد سینمایی را به خود اختصاص دهند.

در ۳۸ جشنواره فیلم فجر که بهمن ماه ۹۸ برگزار شد محمد کارت کارگردان شیرازی با شنا پروانه موفق شد نظر مثبت منتقدین را به این اثر جلب کند و باید امیدوار بود در جشنواره ۳۹ نیز ابوالفضل فرهادی و کریم لک زاده در این راه گام بردارند.

۳۹ جشنواره فیلم فجر از یازدهم تا ۲۲ بهمن ماه برگزار خواهد شد و با توجه به شرایط کرونایی کشور، هنوز شیوه برگزاری مهمترین رویداد سینمایی ایران اعلام نشده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار