مدیرکل ثبت املاک فارس:

تثبیت مالکیت بر اراضی ملی، مانع زمین‌خواری است

هاشمی گفت: امسال ‌بالغ بر یک میلیون هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان سنددار شدند که به تثبیت مالکیت اراضی ملی در سال جهش تولید کمک می‌کند و مانع زمین‌خواری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر کل ثبت اسناد و املاک فارس در دیدار با مسؤلان منابع طبیعی استان فارس،  گفت: ‌بالغ بر یک میلیون و ۳۲۱ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در ۹ ماهه امسال سنددار شدند که به تثبیت مالکیت اراضی ملی در سال جهش تولید کمک می‌کند و راه را بر سیطره زمین خواران بر این اراضی می‌بندد.

مهدی هاشمی بر ضرورت سرعت بخشی به فرایند تثبیت مالکیت‌ها و صدور اسناد اراضی ملی تأکید کرد و افزود: با توجه به ابلاغ سند تحول قضایی توسط رییس قوه قضاییه طی هفته‌های اخیر، مبحث مالکیت اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی و نیز کاداستر (تهیه نقشه با تصاویر هوایی) و جانمایی و تثبیت اراضی ملی و منابع طبیعی جایگاه ویژه‌ای در اجرایی شدن بهینه طرح صدور اسناد دارد.

او در این نشست که برای بررسی روند تثبیت و صدور اسناد اراضی ملی و منابع طبیعی استان برگزار شد، تثبیت سه میلیون و ۹۳ هکتار از این اراضی در مدت سپری شده از سال جاری را ماحصل عزم راسخ و اراده جهادی در جهت پیشبرد برنامه سازمانی دانست و بیان کرد: امیدواریم این جهش و حرکت استثنایی سرفصل جدیدی بر استمرار تعامل ادارات در مسیر تثبیت تمام اراضی استان باشد.

هاشمی ابراز داشت: برنامه داریم با ارائه هر چه سریع‌تر نقشه‌های مبتنی بر استاندارد‌های کاداستر و سامانه شمیم از سوی ادارات منابع طبیعی استان تمهیدات لازم در زمینه صدور اسناد مربوطه را تا پایان سال فراهم کنیم.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک فارس همچنین در نشست مدیران کل ثبت و اوقاف فارس در همایش ویدئوکنفرانسی سازمان ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه کشور مشارکت مطلوب ادارات ثبت و اوقاف را ضامن حفظ و حراست از حقوق موقوفات برشمرد و گفت: هم اکنون که شرایط مطلوب حرکت سریع در مسیر مستند سازی املاک و اراضی وقفی و صدور اسناد مالکیت کاداستری موقوفات فراهم شده و کارشناسان ثبت به صورت شبانه روزی مشغول ایفای نقش در این مسیر می‌باشند انتظار داریم ادارات اوقاف نیز با هماهنگی مطلوب ما را در این مسیر یاری کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار