نخست وزیر عراق فعالیت هاشم داود مشاور خود در امور گفت‌وگوهای ملی را به علت ایراد سخنانی علیه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به حال تعلیق در آورد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی خبری عراقی شفق نیوز, مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق امروز فعالیت هاشم داود، مشاور خود را پس از صحبتهایش درباره سردار شهید قاسم سلیمانی به حال تعلیق در آورد.

هاشم داود در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی انگلیسی بی.بی.سی گفته بود که سردار سلیمانی معتقد بود که او مسئول عراق است و هر طور که می‌خواست به عراق وارد و خارج می‌شد و اصول کلی دولت عراق از اولویت‌های او نبود.

یک منبع دولتی به خبرگزاری شفق نیوز گفته است: «الکاظمی همچنین تصمیم گرفته است درباره این سخنان تحقیقاتی آغاز شود.»

هاشم داود امروز بیانیه ای صادر کرد و توضیح داد که «این مصاحبه مطبوعاتی در چارچوب یک فیلم ضبط شده و بیش از دو ماه پیش ضبط شده بود.»

او افزوده بود: «من در این فیلم به عنوان یک پژوهشگر و دانشگاهی متخصص در امور عراق با حرارت صحبت کرده بودم و به عنوان یک مقام رسمی صحبت نکرده بودم. آنچه در این صحبتهای من مطرح شده از باب این است که اطلاعاتم را از تحقیقات انجام شده در سالهای گذشته گرفته ام و لزوماً اطلاعات دولتی نبود.»

هاشم داود بر پایبندی به استانداردهای دولت ملی عراق و گفتمان رسمی و اصول آن تأکید کرد و گفت هرگونه ابهام یا برداشت بد در این موضوع هدفمند نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۰۰:۱۲ ۱۷ دی ۱۳۹۹
لعنت به همه ی نفوذی های غربی اون هم در همه کشورها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۶ دی ۱۳۹۹
اگر این آقای هاشم داود یه جمله درست گفته باشه همینه ،حاج قاسم یک بار به شما گفت دارم میام عراق یا شما از آمدنش باخبر بودید،شما به آمریکا فروختینش پس اگر نمی گفته و بی اطلاع شما ،برای دفاع از شما از شما !!از شما!!!!میآمده عراق نشانه ذکاوت بوده .یک بار به شما بی معرفت ها اعتماد کرد ،همه ما رو داغ دار کردید
آخرین اخبار