ارتقای سلامت، ارمغان طرح ملی «هر خانه یک پایگاه سلامت»+ فیلم

با اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت، اگر کووید۱۹ و آنفلوآنزا را همزمان داشته باشیم، ۲۰ میلیون سفیر سلامت هم خواهیم داشت که بسیار کمک کننده هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر بهداشت در مراسم اعلام گسترش کشوری برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت" عنوان کرد: چنانچه طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت" تنومندتر شود، یکی از محافظان اصلی نظام سلامت و یکی از مهمترین زیرساخت های شبکه بهداشت در سال های آینده خواهد بود.

در این طرح هر خانه یک پایگاه سلامت یکی از اعضای هر خانواده با ثبت‌نام در سامانه سیب، آموزش‌های لازم را برای مراقبت از خانواده خود فرامی‌گیرد که  این طرح در راستای ارتباط بیشتر با خانواده‌ها برای مهار ویروس کرونا پیش‌بینی شده است.

فیلم‌ها و کلیپ‌های آموزشی در این طرح در اختیار افراد قرار داده می‌شود و بدین ترتیب هر فرد پل ارتباطی بین خانواده و مرکز بهداشت می‌شود تا بتواند آمادگی و آگاهی لازم را برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کسب کند.

این طرح در اسفند سال گذشته به صورت آزمایشی در سه استان کشور اجرا شد که با توجه به موفقیت‌آمیز بودن، اجرای طرح اکنون در تمامی استان‌های کشور آغاز شده است.

 هشت شهرستان این استان در وضعیت قرمز قرار دارد و طبق نامه‌ای که از ستاد کرونا ابلاغ شده است، ۱۱ استان کشور در وضعیت هشدار قرار دارند که چهارمحال و بختیاری در بین استان ها جای گرفته است.

هیچ‌گونه خدماتی به مسافران ورودی به استان ارائه نمی‌شود، اگر چه محدودیتی برای مسافران در مبادی ورودی استان وجود ندارد، اما خدمات‌دهی همچنان با محدودیت مواجه است و توصیه می‌شود تا اطلاع بعدی مسافران به این استان سفر نکنند.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

 

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار