۲۲ میلیارد تومان برای تسریع در احداث کتابخانه مرکزی خرم‌آباد تصویب شد

فرماندار خرم‌آباد گفت: ۲۲ میلیارد تومان برای تسریع در احداث کتابخانه مرکزی شهر تصویب شد تا مرحله نخست این طرح امسال بهره‌برداری شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، جعفر طولابی،فرماندار خرم‌آباد در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم آباد گفت: فرهنگ، زیربنای توسعه است بنابراین باید باتوجه به اهمیت گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی، دستگاه‌های مربوط در خصوص تکمیل کتابخانه شهر همکاری کنند.

او ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی لرستان ملزم به تعیین تکلیف پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد و انعقاد قرارداد با پیمانکار ظرف مدت ۲ هفته است.

او با اشاره به اجرای طرح توزیع کتاب در محلات همزمان با شیوع کرونا افزود: همچنین مقرر شده است اداره پست شهرستان خرم آباد در حوزه پخش کتاب همکاری و تخفیف‌های مناسبی لحاظ کند.

طولابی افزود: ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، شهرداری خرم آباد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نسبت به در اختیار قرار دادن خودرو جهت پخش کتاب اقدامات لازم را انجام دهند.

عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی خرم آباد سال ۸۵ درزمینی به مساحت هشت هزار متر مربع آغاز شده است و به گفته مسوولان، فاز اول آن امسال بهره برداری می‌شود.

اکنون سه کتابخانه عمومی نهادی و ۲۰ کتابخانه عمومی مشارکتی در سطح لرستان وجود دارد و ۶۰۰ هزار جلد کتاب برای استفاده ۳۰ هزار عضو این مراکز موجود است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.