آغاز ساخت ۱۳۲کلاس درس در کرمان

مدیر کل نوسازی توسعه وتجهیز مدارس استان کرمان از افتتاح ۱۳ پروژه آموزشی و پرورشی با۱۳۲ کلاس درس در استان، خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امروز در آیین متمرکز ۷۴پروژه آموزش وپرورش به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در محل استانداری کرمان بصورت همزمان با سراسر کشور، سید محمد واعظی نژاد مدیر کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان کرمان در این مراسم، گفت: راه و رسم شهید را ادامه دادن، بهترین کاری است که می‌توان در حق وی انجام داد و بهترین مکان برای ترویج و آموزش مکتب و تفکر انسان ساز حاج قاسم سلیمانی سنگر تعلیم و تربیت، همان مدرسه است.

او تصریح کرد: پس از شهادت سردار رشید اسلام به دست کفار و بدخواهان ایران اسلامی، کلنگ ساخت ۱۳ مجتمع آموزشی فاخر و مدرسه با ۱۳۲کلاس درس در استان کرمان در میان استقبال خوب مسئولین و خیرین به زمین زده شد و امروز خدا را شاکریم که توفیق خدمتگزاری حاصل شد و شاهد افتتاح و بهره برداری از این پروژه‌ها هستیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: بصورت نمادین امروز پروژه ۱۲ کلاسه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با ۹۲ مترمربع زیربنای آموزشی و اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال در شهرستان ارزوئیه به حضور خانواده معظم شهداء افتتاح و به بهره برداری رسید.

او با اشاره به اینکه که هر مدرسه‌ای که ساخته می‌شود و دانش‌آموزان در آن تحصیل می‌کنند، به اسلام، به نظام و به خون پاک شهیدان و خون مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ادای دین خواهد شد، بیان کرد: دانش آموزان ما در مدارس رسم شجاعت و مردانگی خواهند آموخت، رسم میهن پرستی و رسم عشق ورزی و انساندوستی است.
حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این آیین، افتتاح مدرسه را جزو جذاب‌ترین برنامه‌های افتتاح به واسطه توزیع فرصت‌های آموزشی جهت رشد و اعتلای دانش آموزان توصیف کرد.

او ابراز امیدواری کرد: با افتتاح پروژه‌های آموزشی فرزندانی آگاه، بیدار، هوشیار و انقلابی برای آینده جمهوری اسلامی پرورش یابند.

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در این ارتباط با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته عملیات احداث ۱۳۲ کلاس درس در قالب ۱۴ مدرسه در استان کرمان آغاز شده است، گفت: این پروژه‌ها ۲۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

او همچنین از تغییر نام ۳۶ مرکز آموزشی و رفاهی استان کرمان به نام شهید سلیمانی اشاره داشت و بیان کرد: ساخت دو مجتمع آموزشی ۳۶ کلاسه به نام شهیدان قاسم سلیمانی و حسین پورجعفری در استان کرمان آغاز شده است.

موسوی با اشاره به سفر اخیر وزیر آموزش و پرورش به استان کرمان عنوان کرد: ۴۵ میلیارد تومان تفاهم‌نامه ساخت واحد‌های آموزشی با اتاق بازرگانی در استان کرمان منعقد شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان افزود: ساختمان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز که سال‌ها دچار وقفه شده بود با مساعدت وزیر آموزش و پرورش و به نام شهید سلیمانی از سر گرفته شده که ۱۷ هزار مترمربع زیربنا دارد و ۴۵ میلیارد تومان اعتبار به آن تعلق گرفته است.

آیین افتتاح متمرکز ۷۴ پروژه آموزشی و پرورشی با ۸۹۳ کلاس درس در سراسر کشور به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در ارتباط ویدئوکنفرانس وزیر آموزش و پرورش با استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و خوزستان انجام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار