واحدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حذف واحد‌های عملی دانشگاه علم و صنعت صحت ندارد

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت گفت: اخبار منتشر شده درباره حذف واحد‌های عملی در ترم آینده برای دانشجویان دانشگاه علم و صنعت صحت ندارد.

ابوالفضل واحدی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم در این دانشگاه، اظهار کرد: امتحانات پایان ترم دانشگاه علم و صنعت در تمام مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به شیوه مجازی برگزار می‌شود.

او افزود: در ترم جاری زمان برگزاری کلاس‌ها برای تمام مقاطع یکسان نبود؛ بنابراین امتحانات برای کلاس‌هایی که از آخر شهریور آغاز شده بودند، از ۲۰ دی آغاز خواهد شد.

واحدی تصریح کرد: امتحانات پایان ترم دانشجویان نوورود که کلاس‌هایشان از ۱۰ آبان به بعد تشکیل شد و دو هفته به مدت کلاس‌هایشان اضافه کردیم، از ۵ بهمن ماه آغاز خواهد شد و تا ۱۵ بهمن یعنی به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

او درباره برگزاری کلاس‌های عملی دانشگاه علم و صنعت گفت: در ترم جاری به علت شیوع ویروس کرونا برگزاری کلاس‌های عملی را لغو کردیم که در صورت مساعد شدن شرایط این کلاس‌ها ترم آینده برگزار خواهند شد. البته برخی ازکلاس‌های عملی را هم توانستیم به شیوه غیر حضوری یا الکترونیکی برگزار کنیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت تصریح  کرد: دروس کارگاهی و عملی در ترم گذشته تقسیم بندی شدند تا به شیوه غیر حضوری و حضوری برگزار شوند و بنا داشتیم تا در صورت کسب اجازه از ستاد ملی مبارزه با کرونا برخی از این کلاس‌ها را به صورت حضوری برگزار کنیم. حذف واحد‌های عملی در ترم آینده صحت ندارد و حتما به یکی از دو روش حضوری یا غیر حضوری این کلاس‌ها را برگزار می‌کنیم.

واحدی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای کاهش تقلب در امتحانات پایان ترم، گفت: کارگاه‌های الکترونیکی را برای استادان به منظور اطمینان و رعایت از اصالت برگزاری آزمون‌ها برگزار کردیم و از این بابت تجارب خوبی را به دست آورده ایم تا به اینصورت عدالت ارزیابی دانشجویان حفظ شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار