لطفی گفت: اگر ما شخصیت امام راحل را خط خود قرار داده ایم بی شک یکی از تجلی‌های آن دهه فجر است.

مردم در شرایط سخت‌تری نسبت به کرونا در صحنه حضور داشته‌اندبه گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی امروز چهارشنبه در نشست خبری هماهنگی دهه فجر و یوم‌الله ‌۲۲ بهمن ماه گفت: یاد اسطوره فراموش نشدنی کشورمان سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و شهید فخری زاده و عالم بصیر آیت الله مصباح یزدی  را گرامی می دارم.

او ادامه داد: این جلسه با حضور کارگروه های تخصصی گرامیداشت چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی با ارتباط تصویری با روسا و سرپرستان دفاتر استان‌ها برگزار شده است و پیش بینی می شود که تا پایان دهه فجر دو جلسه دیگر هم برگزار شود که احتمالا یکی از آنها با سران قوا خواهد بود.

لطفی افزود: تعیین شعار دهه فجر با خرد جمعی یکی از اهداف برنامه امروز است، اگر ما شخصیت امام راحل را خط خود قرار داده ایم بی شک یکی از تجلی‌های آن دهه فجر است. 

وی با اشاره به حضور متداوم و هر ساله مردم در بزنگاه‌های تاریخی انقلاب ادامه داد: مردم در شرایط سخت تری نسبت به کرونا در صحنه حضور داشته‌اند، اگر امروز مردم ما با کرونا دست و پنجه نرم می کنند یادمان نرفته شب بیست و دوم بهمنی را که رژیم مردم را به حمله تهدید می کرد و حتی  این کار را انجام هم داد، بنابراین قطعا با توجه به تهدیدات هر روزه دشمن باید برای این روز آماده شویم که پیام های بسیاری برای دشمنان خواهد داشت.

لطفی به خصومت حداکثری دشمن و تهدیدهای آن‌ها اشاره کرد و افزود: در چنین شرایطی می‌طلبد برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم‌های دهه فجر و ۲۲ بهمن برنامه‌ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: برگزاری باشکوه دهه فجر و ۲۲ بهمن، هم موجب کم‌اثر شدن تحریم‌ها خواهد شد هم اینکه انسجام و خودباوری را در بین آحاد جامعه و نیروهای انقلاب برای مقاومت افزایش خواهد داد. همچنین امیدواری دوستداران انقلاب در دنیا را موجب خواهد شد.

لطفی، راهبرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای دهه فجر ۹۹ را تعطیلی‌ناپذیری مراسم‌ها در عین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دانست و گفت: مظلومیت مناسبت‌های انقلابی در این ایام این است که با تصمیم‌های ضد و نقیض و دوگانه مواجه شده‌اند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات بیان کرد: نهادها و ارگان های مختلفی با انگیزه های مضاعف اقدامات خود را برای دهه فجر شروع کرده اند، ما در صدد بودیم که نهم دی ماه را هم با حداقل جمعیت ۵۰ هزار نفری و به صورت نمادین برگزار کنیم، اما متاسفانه با بی مهری مواجه شدیم، درحالی که در همان روز جلسه آزمونی با حدود پانصد و شصت هزار نفر برگزار شد که این موضوع واقعا جای سوال دارد.

او افزود: برای مثال در قم حتی اجازه ندادند علما با جمعیت حدود بیست نفری این مراسم را برگزار کنند، اما در همان شهر آزمون استخدامی با جمعیت چند برابری برگزار شد که این نوعی توهین محسوب می شود. امیدواریم که درباره دهه فجر دیگر چنین مواردی را شاهد نباشیم و از دوگانگی در تصمیمات پرهیز شود و انشالله شاهد یک همدلی برای ادای دِین به انقلاب باشیم.

در ادامه این جلسه جعفر سطوتی مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: در حوزه وزارت ورزش تمام مسابقات ورزشی و برنامه های ما تحت تاثیر کرونا قرار گرفت و تلاش بود که شیوه نامه های وزارت بهداشت رعایت شود و در تلاش بودیم که در تمام این فعالیت‌ها نامی از چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی داشته باشیم، برای دهه فجر هم تلاش داریم اگر محدودیت ها ادامه پیدا کرد؛ برنامه ها را به فضای مجازی منتقل کنیم.

او گفت: برنامه ها در شهرهایی که وضعیت سفید داشته باشند مثل ادوار گذشته برگزار خواهد شد، نشست هایی را هم طراحی کردیم برای بزرگداشت دهه فجر و مقاومت، زیرا هنوز نام و یاد سردار دل‌ها برای ما زنده است، همچنین موضوع رزمایش و کمک مومنانه را هم ادامه خواهیم داد.

رضا عزت زمانی معاون فرهنگی شورای تبلیغات اسلامی هم گفت: برای بزرگداشت دهه فجر چند کار ویژه را در حوزه رسانه ای انجام خواهیم داد، در حوزه بانوان با توجه به میلاد حضرت زهرا اقدامات ویژه ای برای بانوان انجام خواهد گرفت؛ زیرا به گفته امام خمینی (ره) نقش بانوان در انقلاب بی بدیل بود، جلسات ویژه رفع شبهات خواهیم داشت، از سرود و تئاتر و برنامه های خیابانی هم استفاده خواهیم کرد.

در ادامه این نشست سردار آزادی معاون فرهنگی و رسانه ای بسیج هم گفت: در کارگروه تخصصی که برای دهه فجر تشکیل دادیم به یک جمع بندی رسیدیم که پیشنهاد می کنم در دستور کار ستاد هم قرار بگیرد مبنی بر اینکه با توجه به شرایط امسال؛ راهبرد اصلی برنامه های دهه فجر ما امید آفرینی باشد و هر تلاشی که ما در این زمینه انجام می دهیم با این نگاه باشد که الهام گرفته از فرمایشات رهبری در بیانیه گام دوم است.

وی ادامه داد: در این راستا سه برنامه اساسی در دستور کار قرار دارد مبنی بر تداوم نهضت تداوم کمک مومنانه در پنجاه و چهار هزار پایگاه بسیج ، دوم نهضت جهش تولید است که اقشار مختلف این موضوع را شروع کردند و انشالله در دهه فجر این موضوع پخش سراسری خواهد داشت، نهضت سوم هم طرح شهید سلیمانی است که در موضوع قطع زنجیره کرونا در حال برگزاری است و معتقدیم با یک اقدام سراسری آثار بیشتر این طرح را شاهد باشیم. موضوع تببین دستاوردهای انقلاب اسلامی با ارائه الگوی موفق هم در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار