بهره‌گیری از ظرفیت خیرین برای کمک به خانواده زندانیان

دادستان استان سمنان گفت: باید در زندان طوری برنامه ریزی کنیم که پس از بازگشت زندانی به آغوش خانواده، دوباره مرتکب جرم نشود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، شریف ابراهیمی دادستان استان سمنان در جلسه حمایت از زندانیان در کمیته امداد استان سمنان ضمن ابراز شادمانی از خدمات حمایتی کمیته امداد به خانواده‌های زندانی تحت حمایت، تصریح کرد: ایجاد اشتغال از طریق شرکت‌های تولیدی ظرفیتی است که باید از آن بهره برد.

او با اشاره به اینکه بسیاری از سوله‌ها و سالن‌های در اختیار سازمان زندان‌ها ظرفیتی برای ایجاد اشتغال و کارگاه‌های اشتغال است، تصریح کرد: زندان برای زندانی باید نتایج مثبتی  از جمله اشتغال و استقلال مالی را به همراه داشته باشد.

شریف ابراهیمی بابیان اینکه علاوه بر اینکه باید برای زندانی شغل ایجاد کرد، خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال با رصد استعداد خانواده‌های آنان با حمایت های کمیته امداد و انجمن حمایت از زندانیان  نیز در دستور کار قرارگرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت خیرین برای کمک به خانواده زندانیان، تصریح کرد: باید در زندان طوری برنامه ریزی کنیم که پس از بازگشت زندانی به آغوش خانواده، دوباره مرتکب جرم نشود .

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری ۱۳ نفر از دختران خانواده زندانی تحت حمایت با کمک‌هزینه کمیته امداد راهی خانه بخت شدند ،تصریح کرد: علاوه بر کمک برای ازدواج به هر یک از این افراد ۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه تعلق گرفت.

سیده فاطمه تقوی با اشاره به اینکه ۲۱ نفر از دانشجویان خانواده‌های زنداین از ۱۵ میلیون تومان کمک‌هزینه تحصیلی در این مدت بهره‌مند شدند، یادآور شد:  ۴۱ خانوار با مراجعه به صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت ودیعه مسکن با تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی دریافت کردند و ۱۵۰ میلیون تومان در قالب کمک‌هزینه اجاره به این خانواده که پرداخت شده است.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار