دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان بر لزوم همکاری بیش از پیش اداره کل امور مالیاتی استان سمنان با دستگاه قضایی برای مقابله با فرار مالیاتی در این استان تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدشریف ابراهیمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان در جلسه‌ای که با مدیرکل دفتر حقوقی و قرارداد‌های سازمان امور مالیاتی، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان و کارشناس مسؤول حقوقی اداره کل برگزار شد، با اشاره به لزوم شناسایی گلوگاه‌های فرار مالیاتی در استان عنوان کرد: فرار مالیاتی یکی از معضلات جامعه بوده و تنها راه ریشه‌کن شدن این پدیده شوم، همکاری همه‌جانبه همه دستگاه‌ها با نظام مالیاتی و دستگاه قضایی است.

او ادامه داد: نظارت بر فعالان اقتصادی و تکمیل بانک اطلاعاتی فعالان اقتصادی یکی از راه‌های بازدارنده فرار مالیاتی است که می‌تواند نقش مهمی را در امر وصول مالیات ایفا کند.

جواد انوری، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان هم شناسایی منابع جدید را یکی از راه‌های مقابله با فرار مالیاتی توصیف و عنوان کرد: قطعاً این کار اثرات مثبتی را در جهت تحقق اهداف مالیاتی در پی خواهد داشت.

انوری با اشاره به ماده ۲۴۷ قانون مالیات‌های مستقیم گفت: اقداماتی از قبیل اختفای فعالیت‌های اقتصادی یا تنظیم دفاتر، اسناد و مدارک از مصادیق تخلف مالیاتی به شمار می‌رود که این اداره کل اهتمام ویژه‌ای در جهت شناسایی و مبارزه با تخلفات مذکور را دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به اینکه در حال حاضر زمینه و برخورد کافی با فراریان مالیاتی کاملاً فراهم است، بیان کرد: با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، قانون‌گذار نیز این‌گونه رفتار را جرم شناخته و برای آن مجازات تعیین کرده است.

انوری تصریح کرد: مبارزه با پدیده شوم مالیاتی از اصول رعایت حقوق شهروندی است و مؤدیان مالیاتی باید اطلاعات دقیق خود را به نظام مالیاتی ارائه دهند تا نظام مالیاتی بر اساس بانک اطلاعاتی موجود و اظهار مؤدی مالیات مربوطه را تشخیص و وصول کند.

انتهای پیام / گ

برچسب ها: دادستانی ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.