ضربه دیگری به نتانیاهو در پی توافق دو حزب صهیونیست راستگرا

دو حزب صهیونیست راستگرا توافق ویژه‌ای برای تقسیم آرای اضافه امضا کردند تا برای انتخابات آینده کنست آماده شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دو حزب صهیونیست از جریان راستگرا توافق ویژه‌ای برای تقسیم آرای اضافه امضا کردند تا برای انتخابات آینده کنست آماده شوند. این، نخستین ضربه به حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود که به فساد متهم شده است.

پایگاه اینترنتی عربی ۲۱ نوشت: حزب یمینا به ریاست نفتالی بنت، صهیونیست افراطگرا از امضای توافقنامه «آرای اضافی» با حزب تکفا حدشا (امید تازه) به ریاست جدعوت ساعر خبر داد که به تازگی از حزب لیکود جدا شده است.

پایگاه اسرائیلی آی ۲۴ این توافقنامه را نخستین ضربه سیاسی از درون احزاب راستگرا به حزب حاکم لیکود به ریاست نتانیاهو برشمرد.

این پایگاه خاطرنشان کرد با این توافقنامه، این احزاب رویارویی رسمی برای ورود به انتخابات قانونگذاری را آغاز کردند که روز بیست و سوم مارس آینده برگزار می‌شود و لیکود احتمالا تنها حزب بدون توافقنامه آرای اضافی در بیست و چهارمین انتخابات کنست و احتمالا تنها حزب میان احزاب ائتلافی خواهد بود که قبل از انتخابات به این توافقنامه دست نیافته است.

این پایگاه خاطرنشان کرد: این توافقنامه با موجی از واکنش‌های گسترده مخالف و موافق همراه شده است. در انتخابات اخیر، حزب آویگدور لیبرمن رئیس حزب «اسرائیل خانه ماست» توافقنامه آرای اضافی را با حزب آبی-سفید به ریاست بنی گانتس امضا کرد که معنایش این است که چنین توافقنامه‌ای این بار انجام نخواهد شد و توافقنامه در حال حاضر با یائیر لاپید رئیس حزب «آینده‌ای هست» در جریان است.

آی ۲۴ افزود: در حالی که رویکرد حزب جدید «اسرائیلی ها» به ریاست شهردار تل آویو، امضای توافقنامه تقسیم آرای اضافی با حزب «میرتس» است، پیوند کاتولیکی که وجه مشترک احزاب دینی افراط گراست، به حال خود باقی خواهد ماند همانطور که این احزاب در همه انتخابات‌های قبلی با امضای توافقنامه بین حزب شاس و حزب یهودات هتوراه انجام داده اند.

ساعر به محض جدایی از لیکود، حزب «امید تازه» را تاسیس کرد که همانند سیلی به صورت نتانیاهو بود. نظرسنجی‌ها در اسرائیل نشان داد لیکود بسیاری از کرسی‌های خود را به نفع حزب ساعر از دست داده است.

پیش بینی می‌شود این انتخابات که چهارمین انتخابات در کمتر از دو سال است، در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۱ یعنی بعد از ورود رئیس جمهور جدید آمریکا به کاخ سفید برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار