تولید بیش از ۱۰ هزار تن مالت در چهارمحال و بختیاری

از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰ هزار تن مالت و انواع فرآورده‌های آن در تنها کارخانه مالت صنعتی کشور در چهارمحال و بختیاری تولید و روانه بازار‌های مصرف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰ هزار تن مالت و انواع فرآورده‌های آن در تنها کارخانه مالت صنعتی کشور در این استان تولید و روانه بازار‌های مصرف شده است.

او افزود: از این مجموع شش هزار تن مالت و مابقی عصاره مالت و آرد جو بوده است.


بیشتر بخوانید


محمد رستمی مدیرعامل کارخانه مالت هم گفت: امسال با قرار داد منعقد شده با کشاورزان ۱۵ هزار تن جو خریداری می‌شود.

او افزود: نمونه‌هایی از جو کشت شده (مالتینگ) در شهرضا و شهرکرد، برداشت و به دانشگاه مالت کشور آلمان ارسال شد که پس از بررسی مورد تایید قرار گرفته است.

رستمی اضافه کرد: به گونه‌ای که کارشناسان اعلام کردند جو تولید شده با جو درجه یک کشور آلمان برابری می‌کند و بیانگر این است ایران می‌تواند به عنوان قطب تولید جو مالتینگ مطرح شود.

او ادامه داد: مالت در صنایع نوشابه سازی، تولید مواد غذایی از جمله، بیسکویت و شکلات و مراکز تهیه دارو‌های تقویتی کاربرد زیادی دارد.

رستمی گفت: با توجه به اقلیم هوایی مناسب استان و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌تواند در جهت رفع نیاز‌های داخلی و همچنین پاسخ به نیاز‌های خارجی به منظور ارزآوری برای کشور حائز اهمیت شود.

او افزود: تمام ماشین آلات خط تولید مالت در کشور با دانش متخصصان داخلی ساخته شده است.

نخستین کارخانه مالت سازی صنعتی کشور در شهر هفشجان قرار دارد.

هفشجان از توابع شهرستان شهرکرد، در فاصله ۱۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.