مرکز مشاوره خانواده دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه در زاهدان افتتاح شد

نخستین مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه در سیستان و بلوچستان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در زاهدان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،سیدجواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با افتتاح این مرکز تعداد مراکز ارائه خدمات مشاوره تخصصی به خانواده و دانش‌آموزان دارای نیاز‌های ویژه در کشور به ۴۵ مورد رسید.

سیدجواد حسینی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید تعداد این مراکز تخصصی در کشور به ۱۶۵ مورد برسد که تلاش داریم تا پایان سال این مهم محقق شود.

او از اجرای طرح «هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک مدرسه» با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: امیدواریم با اجرای این طرح بخشی از مشکلات دانش آموزان این استان مرتفع شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین از افتتاح مرکز اختلالات یادگیری، یک مرکز مشاوره و یک مدرسه در زاهدان خبر داد و گفت: در سفر معاون اول رییس جمهوری عملیات ساخت یک مدرسه خیری در این استان آغاز خواهد شد.

به گفته حمیدرضا رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان این مرکز مشاوره به ارائه خدماتی از جمله مشاوره تحصیلی به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه، مشاوره به خانواده‌های این دانش آموزان، شناسایی و ارجاع دانش آموزان نیازمند خدمات توانبخشی و مشکلات ویژه یادگیری، شناسایی دانش آموزان دیرآموز و ارجاع به مراکز مربوطه و مواردی از این قبیل می‌پردازد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار