خسارت میلیاردی سرما به کشاورزی جنوب کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: طبق برآورد کارشناسان، سرمای زمستانی ۱۶۳ میلیارد و ۶۰۴ میلیون تومان به کشاورزان جنوب کرمان خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سعید برخوری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان سطح خسارت وارد شده به بخش کشاورزی منطقه جنوب کرمان را سه هزار و ۲۵۲ هکتار دانست و گفت: این میزان خسارت تا دهم دی‌ماه برآورد شده و کارشناسان در حال ارزیابی نهایی خسارت‌های ناشی از سرمازدگی هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: طبق برآورد کارشناسان، سرمای زمستانی ۱۶۳ میلیارد و ۶۰۴ میلیون تومان به کشاورزان جنوب کرمان خسارت وارد کرده است.

او به اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان نسبت به تداوم کاهش دما در این استان به کشاورزان و باغداران هشدار داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: کشاورزان مناطق جنوبی استان کرمان تمهیدات لازم را برای کاهش خسارت سرما به عمل آورند.

او با بیان اینکه کشاورزان برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات، زمین‌های کشاورزی خود را شبانه آبیاری کنند، بیان داشت: کشاورزان نسبت به تنظیم دمای گلخانه‌ها به هنگام شب، رطوبت و تهویه در انبار‌ها و سالن‌های پرورشی اقدام کنند.

برخوری از کشاورزان خواست: برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت به محصولات کشاورزی به واسطه سرمازدگی تمهیدات لازم را در نظر بگیرند و در کشت‌هایی که احساس می‌کنند احتمال خسارت وجود دارد اقدام به آبیاری شبانه کنند.

او درخصوص زمان مناسب برای سم‌پاشی مزارع گندم گفت: بهترین زمان برای سم‌پاشی در روز‌های سرد سال، اواسط روز است البته اگر کشاورزان این کار را به بعد از بهبود هوا موکول کنند، بهتر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بر فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی تاکید و تصریح کرد: با بیمه کردن مزرعه، باغ و دام در زمان به وجود آمدن خسارت‌ها می‌توان بخشی از خسارت را جبران کرد.

او ادامه داد: بیمه کردن بهره‌برداران باید در زمان مناسب و قبل از سیل و سرمازدگی انجام شود تا تسهیلات مناسب از طریق صندوق بیمه کشاورزی و بانک کشاورزی پرداخت شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار