باحضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور؛

کارخانه نوآوری در خراسان رضوی افتتاح شد

در چهلمین هفته از افتتاح طرح‌های ملی باحضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور کارخانه نوآوری در مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در چهلمین هفته از افتتاح طرح‌های ملی با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور از سه طرح ملی و دو کارخانه نوآوری در کشور بهره برداری شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در این مراسم با بیان اینکه کارخانه های نوآوری، خانه استارت آپ ها است، گفت: بسیار حائز اهمیت است که هر استانی در کشور یک کارخانه نوآوری داشته باشد تا ملجا و دفتر کار استارت آپ ها شود.
 
او با تاکید بر اینکه تبدیل کارخانه قدیمی به کارخانه نوآوری به جای برج سازی اقدام مهمی است، افزود: از همه دانشمندان، دانشجویان و فارغ التحصیلانی که از این مرکز استفاده می کنند تشکر می کنیم؛ این کارخانه نوآوری کمک خوبی برای شهرداری ها است تا به سمت شهر هوشمند حرکت کنند.

طرح‌های کارخانه‌های نوآوری در خراسان رضوی و فارس، تولید واکسن تب برفکی دام و واکسن آنفلوآنزای حاد پرندگان در البرز و سامانه پرتودهی صنعتی چندمنظوره گاما در چهارمحال و بختیاری با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی امروز به بهره برداری رسید.
 

بیشتر بخوانید


این طرح‌های ملی با سرمایه گذاری ۴۵۲ میلیارد تومان برای ۷ هزار و ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.
 
کارخانه نوآوری در مشهد
 
کارخانه نوآوری خراسان رضوی در ساختمان قدیمی کارخانه کوکاکولای مشهد با حدود ۱۰ هزار متر مربع فضای زیربنای فیزیکی در اختیار استارت آپ ها، شتاب دهنده ها و شرکت های فناور قرار می گیرد.
 
این کارخانه دارای امکانات رفاهی، حمایتی و خدماتی همچون کلاس های آموزشی، سالن نمایش، کافی‌شاپ، سالن غذاخوری و ... است.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.