رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر:

مردم توقع دارند با این همه نعمت، محرومیتی در بوشهر نباشد/ برای گرفتن اعتبارات جزئی باید به دولت التماس کنیم

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: استان بوشهر استان توانمند و برخورداری است و مردم توقع دارند که با این همه نعمت در استان محرومیتی وجود نداشته باشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  نشست مجمع نمایندگان استان با استاندار بوشهر برای پیگیری معضلات و مشکلات استان در حوزه‌های مختلف برگزار شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در این نشست با تأکید بر لزوم خدمتگزاری صادقانه به مردم گفت: همه ما یک وظیفه بیشتر نداریم و آن خدمت به مردم است، تفاوتی نمی‌کند که ما چه نقشی داریم مهم این است که در کنار هم یک هدف واحد را دنبال می‌کنیم و آن تقویت نظام و خدمتگزاری صادقانه به مردمی است که قوام و دوام نظام به حضور و رضایتمندی آن‌ها بستگی دارد.

عبدالکریم جمیری قانونگذاری و نظارت بر اجرای صحیح قانون را دو وظیفه اصلی نمایندگان عنوان کرد و افزود: نمایندگان از طرف مردم وکالت پیدا کرده اند که قانون گذاری کنند و به نیابت از مردم نظارت کنند که قوانین و مقررات به خوبی اجرا و از همه ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

لزوم هماهنگی بین نمایندگان و مدیران ارشد استان برای حل مشکلات

او با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی نقش مهمی در شرایط سخت امروز بر عهده دارند، ادامه داد: در حوزه نظارت بر کارکرد مدیران که وظیفه دوم نمایندگان است انتظار داریم که دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی و همراهی امور را دنبال کنند تا بتوانیم از همه توانمندی‌های در اختیار و فرصت‌ها به نحو شایسته بهره بگیریم.

مردم توقع دارند با این همه نعمت، محرومیتی در بوشهر نباشد/ برای گرفتن اعتبارات جزئی باید به دولت التماس کنیم

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: استان بوشهر استان توانمند و برخورداری است، مهم این است که ما از این برخورداری به گونه‌ای استفاده کنیم که شاهد محرومیت مردم نباشیم. مردم توقع دارند که با این همه نعمت در استان محرومیتی وجود نداشته باشد. باید با هماهنگی بین نمایندگان و مدیران ارشد استان از این همه پتانسیل برای حل مشکلات و معضلات مردم استفاده کنیم.

پاسخگو نبودن دستگاه‌های اجرایی علت فراوانی مراجعه مردم به نمایندگان 

جمیری، دستگاه‌های اجرایی را ملزم به پاسخگویی به مردم دانست و بیان کرد: نمایندگان استان درخواست‌های فراوانی از سوی مردم دارند که اگر دستگاه‌های اجرایی پاسخگوی مردم بودند این میزان از تقاضا را شاهد نبودیم.

او ادامه داد: برخی از مشکلات که در شهرستان‌ها حل نشده مانده است به دلیل ناهماهنگی بین مدیران است که مدیر ارشد شهرستان باید گره گشایی کند.

نفتی‌ها در ایفای مسئولیت اجتماعی بهتر عمل کنند

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با بیان اینکه نفتی‌ها باید در ایفای نقش و مسئولیت اجتماعی خودشان بهتر از این عمل کنند، بیان کرد: استان بوشهر درآمد مبالغ هنگفتی را در قالب درآمد‌های مالیاتی به خزانه دولت واریز می‌کند و بعد برای گرفتن اعتبارات جزئی از دولت باید التماس کنیم، باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی مشکلات استان را از این درآمد‌ها برطرف کنیم.

جمیری با اشاره به بازدید خود از انبار‌های سازمان فروش اموال تملیکی در بوشهر، گفت: چندین برابر خرابی‌های سیل دشتستان در این انبار‌ها اجناس تخریب و فاسد می‌شود، واقعا متأثر شدم که چرا برای برطرف کردن محرومیت مردم و تأمین نیاز نیازمندان از این اجناس استفاده نمی‌شود.

او با اشاره به تاخیر‌های صورت گرفته در راه اندازی بیمارستان شهدای هسته‌ای عنوان کرد: من دو بار برای این بیمارستان با وزیر دیدار داشته ام، چند بار با معاونان وزیر دیدار کرده ام، دو بار از بیمارستان بازدید داشته ام، ولی دانشگاه علوم پزشکی را برای پیگیری این امر فوق العاده ضعیف می‌دانم، مدیر دستگاه باید کارش را بداند و دنبال کند و استاندار و نمایندگان هم حمایت کنند، این طور که نمی‌شود مدیریت کرد، مدیر باید فعال شود و در قبال وعده‌ای که به مردم داده شده احساس مسئولیت کند.

مشکل طرح‌های ناتمام حل شود

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به تعاملی که بین فرمانداران و نمایندگان استان وجود دارد، گفت: در شرایط کنونی که کرونا و تحریم‌ها بر مردم فشار می‌آورد نیاز است که مسئولین استان و نمایندگان مجلس با نگاه تعاملی در کنار هم موانع و مشکلات را برطرف کنند.

مردم توقع دارند با این همه نعمت، محرومیتی در بوشهر نباشد/ برای گرفتن اعتبارات جزئی باید به دولت التماس کنیم

حجت‌الاسلام موسی احمدی ادامه داد: طرح‌های ناتمام زیادی در استان وجود دارد که باید مشکل نقدینگی آن‌ها حل شود و تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

صادرات گوجه فرنگی پیگیری شود

او، پیگیری صادرات و خرید گوجه فرنگی برای رب را از دغدغه‌های جدی مردم جنوب استان دانست و بیان کرد: مردم تجربیات تلخی از فروش نرفتن و جلوگیری از صادرات گوجه دارند، باید مجموعه استان و کشور این مشکل را مدیریت کنند.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه ادامه داد: تصمیمات وزارت نفت درخصوص ساختار منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، تاثیرات منفی بر منطقه می‌گذارد و باید در این تدبیر مناسبی اندیشیده شود.

اختصاص قیر به منطقه جنوب استان، پیگیری مسائل شهر‌های جدید نایبند و سیراف، توسعه اسکله‌های صیادی و گازرسانی به روستا‌ها از دیگر مسائلی بود که احمدی در این نشست مطرح کرد.

بانک‌ها بابت مطالبات، جلادانه به جان مردم می‌افتند

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با تشکر از مدیران ارشد استان و شهرستان برای مدیریت سیل اخیر این شهرستان گفت: امیدواریم با توجه به ماه‌های پایانی عمر دولت انگیزه‌ها برای خدمت به مردم کم نشود، چون مشکلات بیشتر شده است.

مردم توقع دارند با این همه نعمت، محرومیتی در بوشهر نباشد/ برای گرفتن اعتبارات جزئی باید به دولت التماس کنیم

ابراهیم رضایی با اشاره به مشکلاتی که بانک‌ها در بحث تولید برای مردم ایجاد کرده اند، افزود: بانک‌ها بابت مطالباتی که دارند جلادانه به جان مردم می‌افتند و کل خانه و زندگی مردم را مصادره می‌کنند، در صورتی که محاسبات و اعداد و ارقام بانک‌ها با واقعیت‌ها متفاوت است.

عدالت در توزیع اعتبارات رعایت شود

او بیان کرد: مسئله مهمی که دغدغه رهبر معظم هم به شمار می‌رود، عدالت در توزیع اعتبارات و امکانات است، به توزیع اعتبارات اعتراض داریم، سازمان برنامه و بودجه نه در کشور و نه در استان، عدالت را رعایت نمی‌کنند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس یازدهم، ادامه داد: مثلا در حوزه فرهنگ و هنر جایی در استان پلاتو ساخته اند که هنرمند ندارد و جایی هم که هنرمندان زیادی دارد پلاتویی وجود ندارد، در حوزه ورزش و آموزش هم وضعیت همین است. جاده‌ای که پررفت و آمد است و مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده رسیدگی نشده، ولی برای جاده‌ای که لزومی ندارد هزینه زیادی اختصاص می‌یابد، این مساله به جراحی نیاز دارد و باید ساز و کاری مشخصی داشته باشد.

به فکر کسب و کار مردم در شب عید باشید

رضایی مساله آب بها، مشکلات خرما، سد دالکی و بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان را از نگرانی‌های مردم دشتستان عنوان کرد و افزود: کرونا زیان‌های اقتصادی زیادی به مردم تحمیل کرده است، خیلی از کسب و کار‌ها تعطیل شده‌اند، بعضی کسب و کار‌ها در اسفند بازاری دارند و غرفه‌ای می‌زنند، ولی با شرایط کرونا ممکن است با مشکل روبه‌رو شوند، باید از همین الان برای آنان تدبیر شود، چون قشر پایین دست جامعه هستند و بعضی حتی به نان شب محتاج شده اند.

پاسخگو کردن نفت به استان و لزوم استقرار دفاتر شرکت‌های نفتی در استان از دیگر مسائلی بود که نماینده دشتستان در این جلسه مطرح کرد.

جایگاه مدیریت استان در نفت چیست؟

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه استان بوشهر باید به جایگاهی که لایق آن است برسد تاکید کرد: شورای برنامه ریزی استان باید با محوریت مسائل شهرستان‌ها در هر شهرستان نشست برگزار کند.

مردم توقع دارند با این همه نعمت، محرومیتی در بوشهر نباشد/ برای گرفتن اعتبارات جزئی باید به دولت التماس کنیم

غلامحسین کرمی گفت: جایگاه مدیریت استان در نفت چیست؟ مدیریت ارشد استان باید عضو اصلی هیات مدیره پارس جنوبی در استان باشد. باید استان در تصمیمات نفت نقش داشته باشد، نه اینکه شورای راهبردی مبلغی را برای استان در نظر بگیرد، بعد کلی منت بگذارند و پول را قطره چکانی تزریق کنند، آن‌ها وظیفه شان است.

او ادامه داد: جایگاه مدیریت ارشد استان در نفت باید درست تعریف شود، باید به اتفاق نمایندگان از رئیس جمهور و وزیر نفت این را بخواهید، عسلویه و پارس جنوبی و نفت فلات قاره جزئی از این استان هستند، نباید دفتر مدیریتشان در مرکز کشور باشد، نباید برای جزئی‌ترین مسائل و مشکلات استان محتاج تصمیم گیری مدیران نفتی باشیم.

رتبه سی‌ام بوشهر در تخصیص اعتبار حوزه نفت

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان استان در کمیسیون‌های خوبی حضور دارند و ظرفیت و پشتوانه خوبی برای مسئولین استان هستند بیان کرد: درخصوص بودجه بحث‌های زیادی شد، سال گذشته در تخصیص اعتبار حوزه نفت، استان بوشهر رتبه سی ام را کسب کرد. تخصیص اعتبار نفت ۴۰۰ میلیارد بوده که ۸۰ میلیارد آن را به استان داده اند.

کرمی افزود: لایحه بودجه دولت را مکلف کرده است که در استان‌ها سه دهک بالای جامعه را شناسایی و یارانه آن‌ها را حذف کند، نه دولت کاری کرد و نه مدیران استان، قرار بود دولت در سال گذشته ۵۰ هزار میلیارد تومان اموال و دارایی هایش را بفروشد. بخشی در استان بوشهر بوده که کمترین میزان فروش هم در همین استان است.

اختلاف نظرها درباره بودجه در رسانه‌ها مطرح نشود

او، با اشاره به اختلاف نظر‌هایی که بین مدیران استان و نمایندگان در حوزه بودجه وجود دارد، گفت: اگر مشکلی داریم و جایی با هم اختلاف نظری داریم باید در کنار هم اختلافات را برطرف کنیم. کشاندن مباحث به رسانه‌ها و القای اختلاف بین مسئولین کار صحیحی نیست. عده‌ای می‌خواهند از این فضا سوءاستفاده کنند. جایی که اختلاف نظری با نمایندگان دارید با رئیس مجمع نمایندگان استان در میان بگذارید.

نماینده مردم دشتی و تنگستان بیان کرد: تمام تلاشمان این است که مصوبه از شورای نگهبان برای اصلاح به صحن مجلس برگردد و چندین راه دیگر هم برای رفع این مشکل پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.