فوتبال جام حذفی انگلیس؛ آغاز ماموریت توپچی‌ها برای دفاع از عنوان قهرمانی

دور سوم مسابقات فوتبال جام حذفی انگلیس امروز (شنبه) با برگزاری ۲۰ بازی پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دور سوم مسابقات فوتبال جام حذفی انگلیس (اف‌ ای کاپ) امروز شنبه با برگزاری ۲۰ بازی پیگیری می‌شود که در مهمترین بازی‌ها آرسنال در ورزشگاه امارات میزبان نیوکاسل است و منچستریونایتد در اولدترافورد پذیرای واتفورد خواهد بود.

فوتبال جام حذفی انگلیس؛ آغاز ماموریت توپچی‌ها برای دفاع از عنوان قهرمانی

آرسنال- نیوکاسل

آرسنال فصل گذشته قهرمان جام حذفی شد و در حالی که در لیگ جزیره به رتبه‌ای بهتر از هشتمی دست پیدا نکرده بود با قهرمانی در "اف‌ ای کاپ" جواز حضور در رقابت‌های لیگ اروپا را به دست آورد.

به نظر می‌رسد این تیم امسال هم برای رسیدن به رقابت‌های اروپایی از همان فرمول بهره ببرد، زیرا توپچی‌ها در جام اتحادیه از دور رقابت‌ها حذف شده اند و در لیگ برتر هم هنوز نتوانسته اند خود را به جمع بالانشینان برسانند.

آرسنال اگرچه این هفته‌ها در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و در لیگ جزیره سه برد پیاپی روحیه بخش برابر چلسی، برایتون و وستهام به دست آورده است، اما در حال حاضر با ۲۳ امتیاز از ۱۷ بازی جایگاهی بهتر از یازدهم ندارد و با این شرایط به نظر می‌رسد بار دیگر تمام تمرکز خود را روی رقابت‌های جام حذفی بگذارد و مسیری را که سال گذشته رفت دوباره بپیماید.

در آن سوی میدان هم نیوکاسلی قرار دارد که در لیگ برتر وضعیت خوبی ندارد و با ۱۹ امتیاز از ۱۶ بازی در رده پانزدهم است. برای این تیم هم که مانند میزبان از جام اتحادیه حذف شده، کوتاه‌ترین مسیر برای رسیدن به یک جام موفقیت در رقابت‌های اف‌ای کاپ است.

نکات آماری

  • آرسنال در رقابت های  جام حذفی در پنج بازی آخر خود برابر نیوکاسل در چهار بازی این تیم را شکست داده و راهی دور بعد شده است. پیروزی ۳-صفر آرسنال در ورزشگاه امارات در دور چهارم فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷ آخرین پیروزی آرسنال برابر نیوکاسل بود.
  • سه بازی آخر خارج از خانه نیوکاسل در جام حذفی برابر آرسنال به شکست ۳- صفر این تیم انجامید. (بازی برگشت دور پنجم ۱۹۳۶، بازی برگشت یک چهارم نهایی سال ۲۰۰۲ و دور چهارم در سال ۲۰۰۸)
  • آرسنال در ۲۴ دوره قبل فقط یک بار در دور سوم حذف شده است که آن هم فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ برابر ناتینگهام فارست بود.
  • نیوکاسل در ۱۱ بازی آخر خود در جام حذفی برابر تیم‌های لیگ برتری در ۱۰ بازی شکست خورده و حذف شده است. تنها پیروزی این تیم برابر بلکبرن در ژانویه ۲۰۱۲ بود.

منچستریونایتد- واتفورد

در دیگر بازی مهم امشب از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه منچستر یونایتد در ورزشگاه اولدترافورد میزبان تیم واتفورد دسته اولی است.

منچستریونایتد که هفته‌های اخیر در شرایط بسیار خوبی قرار داشت و توانسته بود علاوه بر موفقیت در بازی‌های خارج از خانه، راه پیروزی در دیدار‌های خانگی را پیدا کند، چهارشنبه شب در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام اتحادیه در اولدترافورد در مصاف با رقیب همشهری اش یعنی منچسترسیتی تن به شکست ۲- صفر داد و از دور رقابت‌ها حذف شد.

شاگردان سولسشر که در لیگ برتر، هم امتیاز با لیورپول صدرنشین و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به این تیم در رتبه دوم جای گرفته اند، از ۵ بازی خانگی آخر در سه بازی به پیروزی رسیده اند  و با توجه به اینکه از جام اتحادیه حذف شده اند حالا به دنبال آن هستند که در جام حذفی جبران مافات کنند.

نکات آماری

  • منچستریونایتد سه بازی از ۴ بازی خود در جام حذفی برابر واتفورد را برده است. این اولین رویارویی شیاطین سرخ با واتفورد پس از نیمه نهایی سال ۲۰۰۷ است.
  • واتفورد در تمام رقابت ها، ۹ بازی خارج از خانه برابر منچستریونایتد را واگذار کرده و از اکتبر سال ۱۹۷۸ به بعد در ۱۳ سفر خود به اولدترافورد نتوانسته است برابر این تیم به پیروزی دست پیدا کند. ۲ تساوی و ۱۱ شکست حاصل این بازی‌ها بوده است.
  • آخرین برد واتفورد برابر منچستر یونایتد در اولدترافورد، پیروزی ۲-۱ این تیم در جام اتحادیه سال ۱۹۷۸ بوده است.
  • منچستریونایتد از ۳۵ مسابقه‌ای که در دور سوم جام حذفی انجام داده در ۳۳ بازی به پیروزی دست یافته است. ۲ شکست این تیم در اولدترافورد در فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ برابر لیدزیونایتد و فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ برابر سوانسی بوده است.
  • واتفورد از سال ۲۰۰۳ هرگاه که در دسته اول بوده در ۱۰ بازی آخر برابر تیم‌های لیگ برتری شکست خورده و حذف شده است.

بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار