آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در نیشابور مشاهده نشده است

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور گفت: رصد و پایش پرندگان مهاجر تا پایان امسال ادامه دارد و هیچ مورد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در نیشابور مشاهده نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مهدی سلیمانی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور گفت: پرنده‌های مهاجر که برای زمستان گذرانی از سیبری به مناطق جنوبی‌تر مهاجرت می‌کنند ممکن است در مسیر حامل ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شوند و وقتی که این پرندگان به سد‌ها و آبگیر‌ها می‌آیند، اگر واحد‌های صنعتی و طیور بومی در اطراف آبگیر‌ها باشند؛ امکان آلودگی و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان زیاد است.

او افزود: در حال حاضر حدود یک میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار، گوشتی و طیور بومی در شهرستان نیشابور وجود دارد که در حال پرورش است، یک میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار گوشتی و بومی در روستا‌ها هستند که باید دستگاه‌های مرتبط به شبکه دامپزشکی کمک کنند تا بیماری منتقل نشود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور ادامه داد: برای رصد و بررسی آبگیر‌ها و سدها، اداره محیط زیست همکاری زیادی داشته و خوشبختانه تا کنون تلفاتی از پرندگان مهاجر در آبگیر‌ها مشاهده نشده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه کلیه کارگران کشتارگاه‌ها واکسن آنفلوانزای انسانی را برای پیشگیری دریافت کردند بیان کرد: پایش و مراقبت از مرغداری‌ها نیز انجام می‌شود و کوچکترین تلفاتی اگر مشاهده شود، اقدام به نمونه برداری می‌کنیم که تا کنون هیچ مورد مثبت نداشتیم و همه منفی بوده‌اند.

انتهای پیام//ر. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار