مدیر کل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور از ایجاد موزه میراث مکتوب غرب کشور در همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،میثاق گودرزی,مدیر کل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور با اشاره به ایجاد موزه میراث مکتوب غرب کشور در همدان افزود:طرح ایجاد این موزه به عنوان بانک نسخ خطی منطقه، با همکاری اوقاف و امور خیریه تهیه و تدوین می‌شود.

او گفت:در این موزه کتب خطی موجود در مجموعه‌های پراکنده اداری و دانشگاهی، اسناد و مدارک تاریخی در اختیار دستگاه‌های اجرایی و مجموعه اسناد مجموعه داران ضمن دیجیتال سازی و فهرست نویسی برای دسترسی بهتر محققان و پژوهشگران، در معرض دید عموم مردم و گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

مدیر کل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور ادامه داد: اسناد با ارزش تاریخی قابل توجهی از منطقه غرب کشور به ویژه استان همدان در آرشیو ملی ایران و مرکز اسناد استان موجود است که می‌بایست در فضای مناسب نمایشگاهی و به عنوان بخشی از میراث مکتوب کشور نگهداری شود.

گودرزی یادآور شد:به همین منظور طرح احداث موزه اسناد و میراث مکتوب منطقه غرب با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و با سرمایه گذاری خیرین و واقفین فرهنگی در حال طراحی و تدوین است.

اوافزود: مشترکات بسیاری بین مرکز اسناد همدان و اداره کل اوقاف و امور خیریه وجود دارد که نتیجه همکاری طرفین، ثبت اسناد واقفین، اجرای دقیق نیات واقفین و حفظ و نگهداری اسناد تاریخی مرتبط با وقف به عنوان سند افتخار مردم استان و منطقه است.

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور اضافه کرد:کتاب‌های خطی و چاپ سنگی، اسناد شرعیه و مکتوبات بسیاری در اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است که خوشبختانه با همکاری مرکز اسناد همدان به عنوان نماینده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در منطقه غرب کشور ضمن انجام امور تخصصی و فنی، در شرایط خوبی نگهداری شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز دراین دیدار با اشاره به سوابق همکاری‌های دوجانبه این دو نهاد، گفت: آثار خطی در اختیار این اداره کل قابلیت ثبت در حافظه ملی و جهانی را دارد که با همکاری مرکز اسناد استان، به زودی طرح ثبت جهانی آثار به کمیته مربوطه ارسال می‌شود.

حجت الاسلام حاجی رضا زین العابدین تصریح کرد: خدمت به فرهنگ و تاریخ کشور و تلاش برای ارتقای سطح علمی و آگاهی جامعه از وظایف اعتقادی سازمان اوقاف است و می‌کوشیم در کنار مجموعه‌های مربوطه دراین زمینه نیز به خوبی ایفای نقش کنیم.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار