راهیابی ۶ روستا از همدان به مرحله نهایی ششمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: به همت کتابداران روستایی ۶ روستا استان همدان به مرحله نهایی ششمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب راه یافتند.

راهیابی ۶ روستا از همدان به مرحله نهایی ششمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاببه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: ششمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب ایران از ابتدای تیربا اعلام فراخوان از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و ستاد هماهنگی شهر‌ها و روستا‌های دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تمامی نهاد‌ها و سازمان‌های مرتبط از جمله نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی آغاز شد.

او با بیان اینکه پرونده ۲۱ روستا از استان همدان به دبیرخانه ارسال شد افزود: هیأت داوران این جشنواره در مرحله اول، ۱۲۶ روستا و منطقه عشایری را از میان ۱۴۱۹ روستا و منطقه عشایری برای داوری در مرحله دوم انتخاب کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بیان کرد: در مرحله دوم داوران از میان ۱۲۶ روستای راه یافته به این مرحله ۶۰ روستا و منطقه عشایری از ۲۳ استان را به عنوان برگزیدگان مرحله دوم انتخاب کردند که از این تعداد ۶ روستا از استان همدان برگزیده شده است.

زارعی ادامه داد: روستا‌های دستجرد و حسین آباد شهرستان بهار، روستای سید شهاب شهرستان تویسرکان و روستا‌های ویان، اکنلو و داق داق آباد از شهرستان کبودراهنگ ۶ نماینده استان همدان در این جشنواره هستند.

او گفت: مراسم اختتامیه ۱۹ بهمن‌ در سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود و ده روستا و منطقه عشایری به‌عنوان روستا‌های برگزیده، ده روستا و منطقه عشایری به‌عنوان روستا‌های تقدیری و یک روستا به‌عنوان برگزیده در بخش استمرار معرفی خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه در کسب موفقیت ۶ روستای راه یافته به مرحله نهایی کتابداران کتابخانه‌های عمومی نقشی اساسی و ارزنده ایفا کردند خاطرنشان کرد: کتابداران در این روستا‌ها با حمایت ادارات کتابخانه‌های شهرستان‌های بهار، کبودراهنگ و تویسرکان با همکاری دهیاران توانستند با اجرای برنامه‌های مطلوب نقشی ارزنده در منطقه خود ایفا کنند.

انهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.