خانواده‌های ۲ معلولی بوشهر ۱.۵میلیارد تومان کمک بلاعوض مسکن گرفتند

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: برای ساخت ۲۳۸ واحد مسکونی ویژه خانواده‌های دو معلولی در استان علاوه بر اعطای تسهیلات کم‌بهره بانکی، ۱.۵میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمید حیدی بریدی مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر بیان کرد: در سال‌های اخیر مسکن خانوار دارای دو معلول در برنامه این نهاد قرار گرفته است که با مشارکت بنیاد مستضعفان، بهزیستی و بنیاد مسکن اجرا می‌شود.

او از ساخت ۲۳۸ واحد مسکونی ویژه خانواده‌های دو معلولی استان بوشهر خبر داد و افزود: این واحد‌ها با زیربنای ۶۰ مترمربع و سرمایه‌گذاری ۲۵٫۷ میلیارد تومان ساخته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به پرداخت وام کم بهره به متقاضیان این واحد‌های مسکونی عنوان کرد: تاکنون ۱۷۳ واحد مسکونی از این تعداد تکمیل و به متقاضیان تحویل شده که ۷۰ درصد واحدها به شمار می‌رود.

حیدری بریدی ادامه داد: در این زمینه افزون بر پرداخت تسهیلات کم‌بهره بانکی، ۱٫۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض به صاحبان این خانه‌ها پرداخت شده است.


بیشتر بخوانید


او گفت: کمک‌های بلاعوض در حوزه روستایی برای هر واحد مسکونی ۱۸ میلیون و مناطق شهری تا ۳۶ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهربه افزایش سقف تسهیلات بانکی این طرح‌ها اشاره کرد و ادامه داد: سقف تسهیلات بانکی در حوزه روستایی تا ۸۵ میلیون و حوزه شهری تا ۱۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

حیدری بیان کرد: علاوه بر ساخت مسکن ویژه خانواده‌های دو معلولی، ساخت ۲۵۳ خانه برای خانواده‌های تک معلولی زیر پوشش بهزیستی هم  آغاز شده که ۲۰۸ خانه تکمیل و تحویل شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.