معاون وزیر خارجه کره جنوبی راهی تهران شد

معاون وزیر خارجه کره جنوبی به منظور رایزنی درباره نفتکش توقیف شده این کشور در آب‌های خلیج فارس، راهی ایران شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، معاون وزیر خارجه کره جنوبی برای گفتگو با مقام‌های ایرانی در خصوص نفتکش توقیف شده این کشور در آب‌های خلیج فارس صبح امروز راهی تهران شد.

چویی جونگ کان قرار است به هیئت کره جنوبی ملحق شود که پیشتر در روز پنج شنبه وارد تهران شده بودند، و نیز با همتای خود و سایر مقامات عالی رتبه در وزارت امور خارجه ایران دیدار کند. وی پیش از ترک کره جنوبی به خبرنگاران اعلام کرد خدمه نفتکش کره‌ای در سلامت کامل به سر می‌برند. با این حال وضع به وجود آمده را جدی توصیف کرد.

خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد علاوه بر حل و فصل موضوع نفتکش توقیف شده کره‌ای در آب‌های خلیج فارس، پول‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی از دیگر مسائل مورد بحث دیپلمات کره‌ای و مقامات ایران خواهد بود.

یک فروند شناور نفتکش کره جنوبی با نام تجاری هانکوک چیمی صبح روز دوشنبه به دلیل نقض اصول زیست‌محیطی از سوی نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس متوقف شد. این شناور از مبدا بندر الجبیل عربستان سعودی عازم بمبئی هند بود که در خلیج فارس به دلیل نقض پیاپی قوانین زیست محیطی دریایی توقیف شد. این کشتی با پرچم کره‌جنوبی در حال تردد و حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن اتانول بوده است.

انتهای پیام/ پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منطقی
۰۸:۱۸ ۲۲ دی ۱۳۹۹
ای ول ، چوب تر را خوب امدی اما گاو خر بیچاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۱ دی ۱۳۹۹
ایران باید پولشو بگیره و محموله اتاونل را هم به عنوان کالای مشکوک و غیر مجاز توقیف کنه
-
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۱ دی ۱۳۹۹
تا نباشد چوب تر ...
آخرین اخبار