گودرزی در نطق میان دستور:

هنرمندان چرا نباید مالیات دهند؟

نماینده بروجرد گفت: هنرمندان چرا نباید مالیات دهند؟ هنرمندان که کتاب‌فروش و بازیگر ساده نیستند.

هنرمندان چرا نباید مالیات دهند؟به گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، عباس گودرزی نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س) گفت: مردم عزیز ایران! آینده، آینده بسیار روشن و پرفروغی است؛ نقد‌ها باید منصفانه باشد و نیمه پر لیوان در نظام جمهوری اسلامی ایران دیده شود. مردم را نباید مایوس و ناامید کنیم. به فضل پروردگار، بهترین کشور، رهبر و جوانان را داریم.

او ادامه داد: در مجلس قبل، محضر رهبر انقلاب رسیدیم و فرمودند بیگانگان کنوانسیون‌ها را در اتاق فکر شان پخت و پز می‌کنند و به ما تحمیل می‌کنند. از مشکلات و نقاط مثبتی یک کنوانسیون اطلاع داریم، اما برای ما مشکلاتی هم دارد، متاسفانه چند صباحی نگذشته بود همان مجلس با وجود گفته‌های رهبری، حرف آقا را زیر پا گذاشت. در سال ۹۲ ایشان فرمودند درِ چاه‌های نفت را ببندید. دشمن اگر احساس کند به نقطه‌ای وابسته هستیم، از همان نقطه ضربه می‌زند. اما باز هم این تفکر حاکم است.

گودرزی تصریح کرد: متأسفانه رئیس جمهور می‌گوید ۲ میلیون و ۳۰۰ بشکه نفت که نه، حتی ۳ میلیون بشکه خواهیم فروخت! علی برکت الله! آقای رئیس جمهور کشور نیاز به بودجه واقعی دارد. مردم عزیز اگر مجلس با کلیات موافقت می‌کند صرفاً مشروط به اصلاح ساختاری بودجه است. این چه نوع بودجه نویسی است که از فقرا برای متمکنین می‌گیرید.

نماینده بروجرد اظهار کرد: در جلسه غیرعلنی اشاره‌هایی داشتیم که در همه محافل بحث شده است؛ در بودجه ۱۳۹۹ مالیات برای خودرو‌ها و خانه‌های لوکس گذاشتیم و حذف شد. هنرمندان چرا نباید مالیات دهند؟ هنرمندان آن کتاب‌فروش و بازیگر ساده نیستند. چرا کسی که کنسرت برگزار می‌کند و صندلی جلو را ۱۰۰، ۲۰۰ و ۵۰۰ هزار تومان می‌فروشد، نباید مالیات دهد؟ یا چرا هتلی که در کیش مهمانپذیر دارد، از مالیات معاف باشد و هتلی در حاشیه شهر باشد، باید مالیات دهد؟ اینکه چرا مکانیکی تجریش ۲۰ درصد معافیت داشته باشد، اما مکانیکی در حاشیه شهرستان‌ها مالیات دهد؟

او بیان کرد: در روز‌هایی که رخداد نهم دی ۸۸ رقم خورده بود، عده‌ای سکوت پیشه کردند و اظهارنظر نمی‌کردند که اسمشان تحت عنوان ساکتین در تاریخ ثبت شد. همان ایام به کلام حضرت امیر استناد کردند که ایشان فرموده‌اند در شرایط فتنه شتر دوساله باش، نه بار از تو ببرند و نه تو را بدوشند. رهبر معظم انقلاب در جمع علما هم فرمودند اینکه حضرت می‌فرمایند مانند شتر دوساله باش، این نیست که بی تفاوت کنار بنشینید. بلکه یعنی وسط میدان باش، اما نه تو را بدوشند و نه از تو بار ببرند و سوء استفاده از تو نکنند. اگر نشستی مانند همان کسی هستی که از تو می‌دوشند. آیت الله مصباح مصداق بارز یک فرد انقلابی گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب بود. محاسباتش مادی نبود و این نگاه مثبت و منفی را در طول مقاطع مختلف انقلاب داشتیم و داریم و خواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار