وزیر علوم:

حفظ تبیین جایگاه ولایت فقیه در دانشگاه‌ها ضروری است

غلامی گفت: باید بحث‌های مربوط به ولایت مداری و تبیین جایگاه ولایت فقیه توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به عنوان یک برنامه نگهداری شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در مراسم بزرگداشت آیت الله محمد تقی مصباح یزدی که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه آیت الله مصباح به این زودی پر نخواهد شد. آثار وجودی پر برکت ایشان در مجموعه های علمی کشور اعم از حضور در حوزه های علمیه و دانشگاه ها مستمر و پایدار خواهد بود. 

وزیر ادامه داد: در سال های آغاز انقلاب اسلامی در فضای محیط های دانشگاهی، جریانات مختلفی شکل گرفته بود که تبین فلسفی این مباحث را ایشان عهده دار بودند. نوشته و مکتوبات آیت الله مصباح و تداوم حضور علمی ایشان در دانشگاه ها، اثر گذاری ویژه ای دارد. 

به گفته این مقام مسئول، میراث باقی مانده از آیت الله مصباح علاوه بر میراث مکتوب، شاگردان ایشان هستند. نگاه آیت الله مصباح به بنیانگذاری مراکز پژوهشی قابل توجه است. مراکز پژوهشی تاسیس شده توسط ایشان، بسط و توسعه نگاه علمی اسلام  جایگاه خاصی را به این عالم بزرگ داده است. 

غلامی گفت: در محیط‌های دانشگاهی باید بحث های مربوط به ولایت مداری و تبیین جایگاه ولایت فقیه توسط نهاد نمایندگی مقام  معظم رهبری در دانشگاه‌ها به عنوان یک برنامه، پاسداری و نگهداری شود. از دست دادن آیت الله مصباح نوعی خسران در مراکز علمی است.  دانشجویان باید با عنایت به مسیر مستقیم اسلام، جایگاه این علما را پر کنند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار