درخواست برای استعفای دو سناتور جمهوری‌خواه حامی اعتراضات آمریکا

سناتور ایالت اوهایو در پیامی توئیتری از دو سناتور جمهوری‌خواه عضو سنا که از اعتراضات اخیر در آمریکا حمایت کردند، خواست استعفا کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، شروود براون، سناتور ایالت اوهایو خواستار استعفای جاش هاولی و تد کروز دو سناتور جمهوری‌خواه شد که از مخالفت با نتایج کالج انتخابات ۲۰۲۰ در روز چهارشنبه حمایت کردند.

به نظر می‌رسد براون به حمایت سناتور‌ها از اعتراض به آراء کالج الکترال آریزونا و پنسیلوانیا دو ایالت مهم در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۰، اعتراض داشته است.

در جریان بحث اعتراض در آریزونا، گروهی خشن از طرفداران ترامپ با نقض امنیت و متوقف کردن روند صدور تاییدیه نتایج انتخابات، به پایتخت و ساختمان کنگره حمله کردند. 

براون اوایل روز شنبه در پیامی توییتری نوشت: هر دو سناتور به سوگند‌های خود خیانت کرده و از شورشی خشن علیه دموکراسی ما حمایت کرده‌اند.

او از هر دو قانونگذار حزب جمهوری خواه خواست تا بلافاصله استعفا کنند و گفت اگر آن‌ها این کار را نکنند، سنا باید آن‌ها را اخراج کند.

مطابق قانون اساسی آمریکا هر مجلس (کنگره) ممکن است مقررات مربوط به اقدامات خود را تعیین کند و اعضای خود را به دلیل رفتار‌های نامناسب مجازات کنند.

تاکنون تنها ۱۵ سناتور از سنا اخراج شده‌اند. بر اساس وب سایت سنا، ۱۴ نفر از این تعداد به دلیل حمایت از کنفدراسیون در طول جنگ داخلی اخراج شدند.

اظهارات براون آخرین درخواست از کروز و هاولی برای کناره گیری از قدرت پس از ناآرامی‌های ۶ ژانویه در واشنگتن است. اوباش برای جلوگیری از تایید بایدن به عنوان رئیس جمهور بعدی به ساختمان کنگره حمله کردند.

سناتور پتی موری عضو رده سوم رهبری حزب دموکرات سنا روز جمعه خواستار استعفای دو همکار جمهوری‌خواه خود شد.

پیش از آنکه نمایندگان مجلس برای دیدار در ۶ ژانویه آماده شوند، هاولی اولین عضو سنا بود که حمایت از اعتراض به نتایج انتخابات را در جلسه مشترک کنگره اعلام کرد. بعد‌ها کروز و چند جمهوری‌خواه دیگر نیز به او پیوستند.

هاولی گفته که هیچ خطایی از او سر نزده است. او گفت: من هرگز از همصدایی با میلیون‌ها آمریکایی که نگران سلامت انتخابات ما هستند، عذرخواهی نمی‌کنم. این کار من است و من آن را ادامه خواهم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۱ دی ۱۳۹۹
طرفدار ارازل و اوباش از خود ارازل و اوباش بدتره
آخرین اخبار