ارزهای دیجیتال بلاتکلیف در ایران / بیت کوین رقیب بورس؟

با افت‌های پی‌در‌پی که در بازار سرمایه ایران رخ داد شاهد هستیم سهامداران سرمایه های خود را به سمت بازارهای غیر رسمی برده‌اند.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در چهارماهی که گذشت بازار سرمایه با ریزش حداکثری مواجه شد به طوری که p/e  بازار سرمایه  اُفت ۶۱ درصدی داشت ،این امر به مرور سبب شد که جذابیت بازار‌های جهانی مانند بیت کوین افراد زیادی را به خود جلب کند.

حال شاهدیم سرمایه گذاران زیادی به دلیل آنکه بازار بیت کوین برخلاف بازار سرمایه نیاز چندانی به آگاهی به منظور سرمایه گذاری ندارد  وارد آن شده اند به گونه‌ای که اموال و دارایی خود را فروخته اند و در این بازار تزریق کرده اند.

البته ناگفته نماند که عده‌ای از کارشناسان و مسئولان وزارت برق در رابطه با این امرمی گویند از وقتی که حجم معاملات در بیت کوین در کشور ارتقا یافته، مصرف برق نیز به همان میزان افزایش پیدا کرده است.

برای بررسی بیشتر این امر با چند کارشناس بازار سرمایه  گفت و گو  داشته ایم.

بیت کوین ابزاری برای نقل و انتقال سرمایه 

محمد علی احمدزاده اصل کارشناس بازار سرمایه  در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با حضور سرمایه گذاران در بازار ارز مجازی گفت: معاملات بیت کوین جزو بازار‌های بین المللی به حساب می‌آید و به طور مشخص می‌توان گفت که این بازار‌ها در نظام‌های مالی غیر شفاف طرف‌دار‌های نسبتا زیادی دارند.

 او افزود: از آنجایی که اکنون نظام بانکی ما تا حدودی تحریم است، عده‌ای از بیت کوین برای نقل و انتقالات سرمایه و حفظ ارزش دارایی خود استفاده می‌کنند البته ناگفته نماند که در حال حاضر این بازار به دلایل متعدد جزو بازارهای پررسیک به منظور سرمایه گذاری به حساب می‌آید.

معاملات بیت کوین عامل اصلی افزایش مصرف برق

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: معاملات بیت کوین که  اکنون تب آن در کشور بالا رفته باید شفاف باشد، به علت آنکه شاهد هستیم  سرمایه گذاران برای خرید و فروش  در این بازار از برق شهری استفاده می‌کنند که به آن یارانه دولتی تعلق می‌گیرد و  این مسئله خود تا حدودی می تواند به نظام اقتصادی کشور آسیب وارد کند و مصرف برق را در کشور افزایش دهد،  این گونه معاملات اگر قرار است  در کشور مشروعیت و رسمیت پیدا کند باید تمام ارکان آن به صورت آزاد صورت بگیرد.

احمدزاده اصل گفت: اکنون برخی از سازمان‌ها هستند که شرکت‌هایی را  به منظور این امر تاسیس کرده اند، نکته حائز اهمیت آن است که این شرکت‌ها به دور از هرگونه شفافیت در حال فعالیت هستند و تا به امروز توانسته اند سرمایه‌های خوبی را  از آن بدست آورند.

او بیان کرد: به نظر می‌رسد معاملات بیت کوین باید مشروعیت خود را در کشور تسریع بخشد تا چار چوب فعالیت ها اعم از نظام مالی، پرداخت مالیات یا غیره با  شفافیت بیشتری صورت گیرد.

افزایش  حضور مردم در معاملات بیت کوین

این کارشناس بازار سرمایه گفت: طی چند ماه اخیر در کشور ما از این بازار استقبال به نسبت خوبی به عمل آمده ، اما نکته‌ای که حائز اهمیت است،  مردم باید در این بازار قدرت ریسک پذیری خود را ارتقا دهند به علت آنکه ممکن است این بازار نیز با اُفت مواجه شود، اما نباید نادیده گرفت که افراد باید در بازار‌های پولی یا مالی دیدگاه بلند مدت داشته باشند.

احمد زاده اصل تصریح کرد: حضور در بازار بیت کوین نیاز به آگاهی چندانی ندارد و باتوجه به مستندات به نظر می‌رسد که این بازار تا کنون توانسته محل خوبی برای سرمایه گذاری نیز باشد.

رو آوردن سرمایه گذاران به بازار های غیر رسمی به دلیل تنش در بازار های داخلی

عباسعلی حقانی نسب کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران جوان در باره افزایش فعالیت مردم در بازار بیت کوین، گفت: اگر افراد نمودار معاملات ارزی مثل بیت کوین یا سایر موارد را مشاهده کنند، با نوسانات زیادی  مواجه می‌شوند، نکته ای که باید به آن اشاره کرد سرمایه گذاری مستقیم در این بازار به دلیل ریسک بالا مخاطره آمیز است.

او بیان کرد: متاسفانه وقتی عده‌ای از مسئولان در بازار‌های رسمی تنش‌هایی را ایجاد می‌کنند قطع به یقین بازار‌های غیر رسمی  می‌آیند و سرمایه‌ها را جذب می‌کنند. در رابطه با بیت کوین یا همان رمز ارز باید گفت علاوه بر معاملات، استخراج ارز هم از اهمیت بالایی بر خوردار است، اما متاسفانه با توجه با قانونی که وزارت نیرو در این رابطه گذاشت، منفعت ناشی از استخراج رمز‌ارز  را از تولید کننده گرفت و  به دست دلالان  سپرد، دولت باید در این رابطه ورود کند و نظارت لازم را از طریق دستگاه‌های مربوطه به عمل آورد.

سرمایه گذاری در بیت کوین مثل تیری در تاریکی است

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: پیش بینی بازار‌های دنیا در رابطه با رمز ارز بسیار سخت است، همچنین باید گفت  عمل کسانی که در این زمینه به خرید و فروش می‌پردازند ، مانند یک تیری در تاریکی می‌ماند به دلیل آنکه خیلی از این سرمایه گذاران با تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی که در زمینه رمز ارز‌ها رخ می‌دهد آشنا نیستند و ممکن است متضرر شوند .

حقانی نسب تصریح کرد: اکنون، چون فضای رمز ارز‌ها رسمیت پیدا نکرده و افراد آموزش‌های چندانی در این زمینه ندیده اند ، پس باید گفت این بازار فعلا برای سرمایه گذاران تازه وارد  وارد پرریسک است.

افزایش سوددهی بیت کوین به دلیل ارتقای رمز ارزها 

او تاکیدکرد:  گرچه طی چند ماه آتی در حوزه بیت کوین با نوسان مواجه خواهیم بود، اما می‌توان گفت در بازه بلندمدت به دلیل افزایش ارزش رمزارز‌ها  افراد می‌توانند به سود‌های مطلوب خود دست یابند.


بیشتربخوانید


قطعی های اخیر برق ربطی به استخراج بیت کوین ندارد

 ابوذر صالحی مدیر کل امور بین الملل توانیر در گفت وگو با  خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که  آیا رمز ارز‌ها عامل قطعی‌های اخیر برق در پایتخت هستند یا خیر؟ گفت: مجموع بیت کوین‌ها در کشور حدود ۵۰۰ تا ۵۵۰ مگاوات است.

او ادامه داد: معادل ۵۰۰ تا ۵۵۰ مگاوات رمز ارز مجاز، رمز ارز غیر مجاز در کشور داریم، اما با توجه به مصرفی که ما در کشور داریم این عدد رمز ارز خیلی عدد بزرگی نیست و خاموشی‌های اخیر در کشور به خصوص در تهران ربطی به  استخراج بیت کوین ندارد.

شناسایی هزار و ۶۰۰ مراکز استخراج رمز‌ارز

مدیر کل امور بین الملل توانیر افزود: یکی از عواملی که موجب افزایش مصرف برق شده، مراکز استخراج رمز‌ارز غیرمجاز هستند و تاکنون حدود هزار و ۶۰۰ مرکز غیرمجاز را شناسایی کرده‌ایم. دستگاه‌های ماینینگ آن‌ها جمع‌آوری شده و خسارت برق مصرفی از آن‌ها اخذ و مجرمان به مراجع قضائی معرفی شده اند.

صالحی بیان کرد: این مراکز باید مجوز‌های لازم را از وزارت صمت و نیرو دریافت و به صورت قانونی فعالیت کنند. ماینر‌ها تعرفه مخصوص خود را دارند و در این ماه‌ها ۵۰ درصد قیمت آزاد را باید بپردازند.

او افزود: ولی در حوزه رمز ارز‌هایی که افراد با مجوز کار می‌کنند ما مشکل و برخوردی نداریم، اما با رمز ارز‌های غیر مجاز به شدت برخورد می‌کنیم  و نه تنها تجهیزات آن‌ها جمع آوری می‌شوند بلکه به قوه قضائیه هم معرفی خواهند شد.

این مقام مسئول بیان کرد: به طور کلی کسانی که ماینر غیر مجاز داشتند آن‌ها را جمع آوری کردیم و با توجه به معرفی به قوه قضائیه، دستگاه و یا همان ماینر شخص خاطی به عنوان کالای قاچاق محسوب خواهد شد.

در پایان باید گفت از آنجایی که ارز‌های دیجیتال مثل بیت کوین هنوز  در کشور رسمیت پیدا نکرده اند و از شفافیت چندانی برخوردار نیستند و افراد آگاهی چندان زیادی در رابطه با این نوع سرمایه گذاری ندارد می‌تواند تا حدودی جزو سرمایه گذاری‌های پرریسک به حساب بیاید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۵
در انتظار بررسی: ۰
France
Farbod
۰۰:۳۶ ۲۳ دی ۱۳۹۹
خدایی مصرف برق چه ربطی به معاملات ارزهای دیجیتال داره .مسئولین بیسواد دستگاههایی که استخراج میکنن برق مصرف میکنند نه معاملات.بعدشم تورو هرکی میپرستید تو این یکی ورود نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۲ دی ۱۳۹۹
از کی وزارت برق تاسیس شده که ما خبر نداریم!!!
وزارت نیرو داریم نه وزارت برق
Iran (Islamic Republic of)
امیر عباس
۲۰:۲۵ ۲۲ دی ۱۳۹۹
کاری کردن که مردم از شنیدن نام بورس بترسند

این کار رو جز دشمنان قسم خورده کس دیگه ای نمیکنه

نفوذی ها هیچ جا را بدون نفوذ نگذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۲ دی ۱۳۹۹
ارز دیچیتال پشتیبانه دارد پشتیبانه ارز دیجیتال منابع انرژی است چون کاغذ نیست و با انرژی تولید و استخراج میشود
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۱۹:۲۹ ۲۲ دی ۱۳۹۹
چرا از فساد بورس، هیچ مطلبی نمی‌گذارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۲ دی ۱۳۹۹
اقا من اگه بخوام وارد این بازار بشم منظورم بیت کوین
صد درصد به 24ساعت نرسیده کلا نابود میشه.به طلا دس بزنم سنگ میشه
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۷:۳۱ ۲۲ دی ۱۳۹۹
باسلام این طورکه درموردبیت کوین مطالع شده ارزدیجیتالی بدون پشوانست حال چراخودمان ارزدجیتالی ایرانی تولیدنکنیم باپشتوانه منابع طبیعی زیرزمینی کشورمون. که سرمایه داران بز‌رگ دنیاببینند ایران ارزدیجیتال باپشتوانه دارداستقبال خوبی میشود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۵۵ ۲۲ دی ۱۳۹۹
دست مسولای کشور درد نکنه. بجای اینکه کاری کنن مردم پولشون رو بیارن داخل بورس و رونق بدهند به تولید اونقدر مردم رو بی اعتماد کردن که مردم حاضر شدن پولشون رو با ۶۰ درصد زیان از بورس خارج کنن و بیت کوین و ماینر خرید و فروش کنن و مصرف برق کشور افزایشی بشه!
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۳۱ ۲۲ دی ۱۳۹۹
قبول کردنش خیلی سخته که سرور مرکزی نداره
فقط رقابت و قانون تائید پیروزی و ثبت آن؟
اگر قوانین ثبت رقابتها و ثبت پیروزی آنها در بین سخت افزار خود رقابت کننده ها و در نودها توزیع شده باشد، یعنی امکان توسعه و ارتقاء و اصلاح قوانین وجود ندارد، و اگر دارد یک نود جزء قادر خواهد بود کل سیستم را متلاشی کند.
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۵:۳۰ ۲۲ دی ۱۳۹۹
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
کامبیز
۱۳:۵۱ ۲۲ دی ۱۳۹۹
این کارتون یعنی حمایت از بازار ارز تاریک که نه وجهه قانونی داره و نه مشروعه و نه منطقیه نه مشخصه کیا این بازارو میچرخونن مثلا بر فرض گیریم که رژیم تروریستی اسرائیل پشت این بازار قائم شده باشه اونوقت چه جوابی دارین برای مردم بخاطر ین تبلیغات دور از منطقتون شما که از اصل قضیه خبر ندارین معنی این کارتون آیا جز سوق مردم به حرکت در تاریکیه؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۴۱ ۲۲ دی ۱۳۹۹
سرمایه گذاری در بیت کوین مثل تیری در تاریکی است ولی سرمایه گذاری در بورس تیری در روشنایی
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۲ دی ۱۳۹۹
قربونت دهنت ..... ای ول داری
خدای حرف دل حرفت
Iran (Islamic Republic of)
Am
۱۳:۳۰ ۲۲ دی ۱۳۹۹
ما امدیم‌ مجوز بگیریم سایت بهین یاب پدرمون دراورد بیخیال شدیم.
چرا نمیزارید حداقل مردم با نرخ برق صادراتی به راحتی استخراج کن حداقل با یه دستگاه تو خونشون، اینقدر پدر مردمو در میارید، یه مشت بیسواد وقتی کار دستشون باشه ملاک تاسیس میشه حداقل۲۵۰ کیلووات .... یکی نیست بگه اخه رو‌چه منطقی به جای اینکه ظریف کارایی رو دخیل کنید تو استخراج
Germany
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۲ دی ۱۳۹۹
خلاصه همه چیز مشکل داره بجز کار مسعولین ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۲ دی ۱۳۹۹
هدایت نقدینگی مردم به سمت خارج از کشور با خرید ارزهای دیجیتالی
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۱۱:۵۹ ۲۲ دی ۱۳۹۹
چیکار کنیم؟ با وعده وعید اوردنمون تو بورس بهمون یه رکبی زدن تا عمر داریم یادمون نمیره لا اقل بیت کوین کلا ارز رمزها مثل بورس ایران دستوری کنترل نمیشه.هر چی باشه از بورس ما خیلی خیلی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۱۱:۵۴ ۲۲ دی ۱۳۹۹
کشور 88 ملیونی که با وجود نقدینگی سرسام‌آور (قارچی و سرطانی) وقتی پای طرحهای تولیدی-عمرانی، علمی-فن‌آوری، اشتغال‌زا و عام‌المنفعة می‌رسد، بی‌پول و مفلس است
دستکم 77 ملیون شهروند مرتد وطنفروش دارد
و هزارسال سیاه، رنگ استقلال را -به خواب هم- نخواهد دید
اموال زکات نداده، ناپاک و شبهه‌ناک
اموال حاصل از احتکار و گرانفروشی
اموال اختلاس و ناخونک به بیت المال مسلمین
و اموال بادآورده را
راهی جز ربا و قمار و دلار دشمن و پول واهی نیست
چون طبق سنّت إلاهی محال است: مال حرام صرف کار خیر شود
پیداست -إن شاء الله- عن‌قریب حسرتش بر دلها مانَد
خودش را که قرار نبوده به گور برند
حساب و عقابش ماندگار و در دوزخ داغ بر تن شود
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۱۲:۴۰ ۲۲ دی ۱۳۹۹
منظورت از قمار رو نمیفهمم.
اگر منظورت بورسه
باید بدونی احکام اسلام و حلال و حرام خدا رو فقهای اسلامی طبق شرع خدا تبیین می کنند بهتره ما در مورد این مسائل نظر ندیم و مردم رو دچار شبهه بیخود نکنیم.
بعد گریزی از تکنولوژی نیست ارزهای دیجیتال اینده پولی جهان رو تغییر خواهند داد باز هم بهتره برای حلال و حرام بودن این پول ها به نظر مراجع تقلید رجوع کنیم.
طبق فتوای حضرت آقا خرید و فروش ارزهای دیجیتال ایرادی نداره.(والسلام)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۲ دی ۱۳۹۹
باید بیت کوین و ارزهای دیجیتال آزادانه در بورس معامله شوند با شرایط و محدودیت هایی
ارز دیجیتال تحریم شکن و غیر قابل ردیابی و غیرقابل تحریم است
Iran (Islamic Republic of)
شیخی
۱۱:۱۱ ۲۲ دی ۱۳۹۹
باید دلار از بین برود . و حمایت دولت از ارزهای دیجتالی
Iran (Islamic Republic of)
جیر جیر
۱۱:۰۸ ۲۲ دی ۱۳۹۹
یه عده میگن بیت کوین جایگزین خوبیه برای دلار ، شما از پشت پرده بیت کوین چه خبر دارید شاید آمریکا بیت کوین بوجود آورد برای احیای خودش ، چرا اینقدر مطمئن حرف میزنید
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۲ دی ۱۳۹۹
هرررررررررر چی باشه از بورس بهتره که بیچاره شدیم
Iran (Islamic Republic of)
جیر جیر
۱۹:۱۷ ۲۲ دی ۱۳۹۹
من چیکار به بورس دارم
بیت کوین هم که همیشه صعودی نیست ریزش هم داره
Iran (Islamic Republic of)
as
۱۰:۵۷ ۲۲ دی ۱۳۹۹
سقوط تاریخی بیت کوین خیلی نزدیکه.
United States of America
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۲ دی ۱۳۹۹
بادم نمیره اثایل بیت کوین یدا و سیما چه موضعی گرفت://
United States of America
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۲ دی ۱۳۹۹
بادم نمیره اثایل بیت کوین یدا و سیما چه موضعی گرفت://
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۱۰:۵۱ ۲۲ دی ۱۳۹۹
بهتر از بورس ایران هست و برای به زانو در اوردن اقتصاد دروغین ایران بهترینه منم دارم میفروشم وارد ارز دیجیتال میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۲ دی ۱۳۹۹
تو رو خدا از بیت کوین حرف نزنید روحانی بورس به گند کشیده میاد تو بیت کوین این هم به گند میکشه
Italy
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۲ دی ۱۳۹۹
آخه وقتی بازار بورس داخل ظاهرا ۶۰ درصد اصلاح ولی سهمها بیش از ۷۰ درصد اصلاح دارند چرا نمیگی پر ریسک ولی بازر رمز ارز ها که ما ازش قبلا میترسیدیم ۵۰ درصد اصلاح داشتند که اونم حتما دلیل داشته و برگشت پدیر است در زمان کمتر از ۲ سال.بازار بو س ما دستوریه واقعا و یه عده دزد دولتی افتادند توش.رمز ارزها اگه سرمایه مون کم هم بشه میدونیم رانت نداریم توش.همین کافیه.یه عمر از اصلاح ۵۰ درصدی رمز ارز میترسیدیم عافل از بورس ۹۹
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۰:۴۲ ۲۲ دی ۱۳۹۹
اره خدایی بازار سهام خودمون پر ریسک نیست پولمونو با هزار دوز وکلک ازمون گرفتن حالا هم نمیزارن بازارش جون بگیره حداقل بیت کویین مثل بورس ما دستوری نیست واقعا ... به شرف مسوولین
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا
۱۰:۳۶ ۲۲ دی ۱۳۹۹
بهترین راه جایگزین دلار همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۲ دی ۱۳۹۹
بیت کوین خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۱۰:۳۵ ۲۲ دی ۱۳۹۹
اقا یه لطف کن یه چند تا از اون مراکزی که تحت نظر دولت و با مجوز فعالیت می کنند به ما معرفی کن تا ما هم این شرکتها رو بشناسیم.
ما که هر چی جستجو کردیم شرکتی که مجوز داشته باشه پیدا نکردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۲ دی ۱۳۹۹
. اگر مردم هر چی خریده بودن سود کرده بودن . ولی متاسفانه دولت پول مردمو به جیب زد و جاهای ناجور خرج کرد . خدا لعنتشون کنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۲ دی ۱۳۹۹
نه که بورس خودمون همرو بدبخت نکرده کل سرمایه مردم تو بورس از بین رفت حالا بشینیم تا سال خر که اصل پول برگرده
-
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۲ دی ۱۳۹۹
خدا اشتباه کردم پولم را ریختم تو بورس ایران اگر در دلار یا بیت کوین سرمایه گزاری کرده بودم حالا این اوضام نبود تازه من سهمهای بنیادی خریدم بیچاره شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۲ دی ۱۳۹۹
باز ملت به جا دارن سود میکنن این خبرگزاری فارس خودشو انداخت وسط تا حال مردم و بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۰۹:۵۴ ۲۲ دی ۱۳۹۹
ملت نون ندارن بخورن
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۰۹:۵۰ ۲۲ دی ۱۳۹۹
بیت کوین یعنی دلار از خارج کشور وارد کشور میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۰۹:۳۷ ۲۲ دی ۱۳۹۹
خدا لعنت کنه کسایی که بورس رو تبلیغ کردند و میکنن. بی حساب و کتابترین بازار دنیاست. خدا ذلیل کنه مسبب این بازار رو. فقط دروغ و دزدی پول مردم بود.
Iran (Islamic Republic of)
شهریار پیرمرادی
۰۹:۱۹ ۲۲ دی ۱۳۹۹
بیت کوین و بورس و سکه و دلار و خودرو و از این قبیل سرمایه گذاری ها هر کدام در جای خود خوبه به شرطی اینکه قبلش یه سرمایه گذاری پایدار که ارزش ذاتی داره کرده باشیم که میتونه یاد گرفتن یه علم باشه، تهیه یه زمین کشاورزی باشه که ازش غذا تولید میشه، تغییر در سبک زندگی باشه، در مقیاس ملی میتونه تولید جنگل باشه و خیلی چیزهای دیگه، در غیر اینصورت جمع کردن پول چه سود ذاتی میتونه داشته باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۲ دی ۱۳۹۹
باز دوباره مردم می‌خوام یک کاری انجام بدهند دولت متوجه شده و میخواد شروع کنه به گرفتن وپول کندن از مردم بیمه مالیات ارزش افزوده حق اشتراک باز کردن حساب وخیلی چیزهای دیگه از جمله پروانه کسب و کار. ولمون کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۲ دی ۱۳۹۹
چرا نمیزارن مردم پول در بیارن هی میگن برق مصرف میکنند مردم مصری ندارن برید سری تو ادارات بزنید چقدر ریخت و پاش وقتی بنزین گرون کردید مردم رو به گاز اوردن و جایگاه ها با پمپ برق داره گاز انتقال میده مصرف زیاده برق ماله جایگاه های گاز میباشد بنزین ارزان کنید حل میشه تقصیر مردم نیستن تقصیر وزرا هستن بنزین گرون شد و مصرف برق رفت بالا جایگاه های گاز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۲ دی ۱۳۹۹
لطفا اطلاعات غلط به مردم ندهید.
رو آوردن ایرانی ها به معاملات بیتکوین عامل افزایش مصرف برق در ایران میشه؟؟

خیر - رو آوردن مردم ایران به ارزهای دیجیتالی تاثیر زیادی در مصرف برق کشور ندارد.

این مردم کل دنیا هستند که سرمایه هاشون رو اوردن داخل ارزهای دیجیتال و معامله می کنند و معاملات ارزهای دیجیتال در افزایش مصرف برق کل جهان اثر میگذارد.
پس لطفا چرت و پرت نگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۲ دی ۱۳۹۹
وقتی هیچ بازار امنی برای سرمایه گذاری تو کشور وجود نداره وقتی بانکهامون برای وام سود کلان میگیرن‌ولی برای سپرده سود کمتر از نرخ تورم میدن،اینجوری میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۲ دی ۱۳۹۹
چرا مراجع خرید و فروش بیت کوین رو حرام اعلام کردن؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۳۷ ۲۲ دی ۱۳۹۹
بیت کوین و ... هر چقدر پر ریسک باشه به اندازه بورس ایران پر ریسک نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۲ دی ۱۳۹۹
ارزش مالی یه کشور به ارزش پول ان کشور ربط دارد وقتی پول کشور ما اینقدر بی ارزش میشه و روز به روز هم بی ارزش تر میشه خود به خود سرمایه مردم هم به سمت بی راهه میره عواقب ان هم در اینده سرایت میکند وقتی دولت از مردم دلار فروشی می کند و سعی در کسب درامد بیشتر از جیب مردم میکند پول کشور بی ارزش و به تبع ان مشکلات فعلی
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۰۸:۲۵ ۲۲ دی ۱۳۹۹
از بورس ایران ریسک دار تر نمیشه داشت.... کلا ایران کشور نا امیدیست مسئولین دزد شدن حاکمان این ملت خود ملت هم چون مسئولینش دزد شدن خود ملت هم شدن دزد دیگه کسی به هم دیگه رحم نمیکنه هرکی میخواد فقط از هر راهی شده سرمایشو زیاد کنه و این بخاطر فساد لجام سیخته ایست که مسئولین در کشور به اصطلاح جمهوری اسلامی به راه انداختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۲ دی ۱۳۹۹
خب معامله بیت کوین که همیشه از راه استخراج نیست که بحث مصرف برق و غیرقانونی بودن پیش بیاد...مگه کارشناسای این مصاحبه نمیدونن میشه با پول رایج خودمون تو بازرهای جهانی بیت کوین بخریم؟اینطوری که برقی مصرف نمیشه و نهایتا از طریق گوشی یا کامپیوتر این کار انجام میشه...از مهر ماه تا الان بیت کوین از حدود ۳۶۰ میلیون تومن به بالای یک میلیارد تومن رسیده...هر کی خریده سود کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۲ دی ۱۳۹۹
چرا خریداران وفروشندگان بیت کوئین به دولت مالیات نمی پردازند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۲ دی ۱۳۹۹
کارمندان مالیات می دهند یعنی در واقع ازشون می گیرند دیگر احتیاج ندارند
Iran (Islamic Republic of)
میم
۰۸:۰۷ ۲۲ دی ۱۳۹۹
بردن که بردن به شما چه سرمایه خودشون هست .
شما اگه راست میگی برو از روستا مال استریتتون گزارش بگیرید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۲ دی ۱۳۹۹
بیت کویین رقیب دلار
آخرین اخبار