ترامپ و پنس از روز یورش به کنگره با هم حرف نمی‌زنند

بنا بر اعلام خبرنگار شبکه ان‌بی‌سی، رئیس‌جمهور آمریکا از زمان حوادث کنگره با معاون خود هیچ ارتباطی نداشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ از زمان حملات روز چهارشنبه گذشته به کنگره آمریکا با مایک پنس، معاون خود صحبت نکرده است.

بنا به گفته خبرنگار شبکه ان بی سی از زمان حوادث کنگره به این سو ترامپ و پنس با هم هیچ تماسی نداشته اند. خبرنگار شبکه ان بی سی نیوز اعلام کرد: من از یک منبع مطلع به موضوع دریافتم که رئیس جمهور ترامپ به دلیل وقایع روز چهارشنبه با معاون خود ارتباط برقرار نکرده است. این مسئله جالب توجه است و من فکر می‌کنم نشان دهنده این است که [رابطه آنها] چقدر سخت شده است.

اگرچه ترامپ علناً پنس را تحت فشار قرار داد تا تلاش کند نتیجه انتخابات را لغو کند، اما اختیارات معاون رئیس جمهور در این زمینه بسیار مورد اختلاف بود. کنگره آمریکا برغم آشوب هواداران ترامپ در نهایت اوایل صبح پنجشنبه، پیروزی رئیس جمهور منتخب را تایید کرد.

ان بی سی نیوز به نقل از منابع مطلع خود می‌نویسد فشار‌ها بر پنس محدود به درخواست‌های علنی از او برای تغییر نتیجه انتخابات نمی‌شد. معاون رئیس جمهور آمریکا از اواسط دسامبر به این سو برای برگرداندن ورق انتخابات به نفع ترامپ تحت فشار بوده است.

روز گذشته سی ان ان با استناد به منابع نزدیک به مایک پنس گزارش داد معاون ترامپ کاملا گزینه اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا را در بحبوحه تحولات اخیر منتفی نمی‌داند. در تیم پنس این نگرانی وجود دارد که گفته شود ترامپ اقدامات خطرناکی علیه کشور انجام می‌دهد و با توجه به حوادث یک هفته اخیر گزینه برکناری او از سوی معاونش باید روی میز باشد.

در صورتی که اکثریت اعضای کابینه تأیید کنند رئیس جمهور قادر به انجام وظایف خود نیست، متمم ۲۵ اجازه انتقال موقت یا دائم قدرت از رئیس جمهور آمریکا به معاون او را می‌دهد. دموکرات‌ها با توجه به اتفاقا اخیر در حمله به کنگره آمریکا ترامپ را واجد شرایط اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا و برکناری می‌دانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار