پلوسی: ترامپ نمی‌تواند خود را عفو کند

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید به دلیل نوع جرایم مرتکب شده از سوی دونالد ترامپ او فاقد شرایط بهره‌گیری از عفو ریاست‌جمهوری است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری راشاتودی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد دونالد ترامپ به دلیل اقدامات خلاف قانون خود نمی‌تواند خود را مورد عفو ریاست جمهوری قرار دهد.

نانسی پلوسی که این روز‌ها بار دیگر پرونده استیضاح ترامپ را روی میزش قرار داده، می‌گوید برابر بر قانون اساسی، رئیس‌جمهور حق عفو خود را دارد، اما این مسئله درباره جرایمی که بر قوانین آمریکا تاثیر می‌گذارد، مصداق نمی‌یابد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه سی بی اس تاکید کرد: ترامپ می‌تواند خود را عفو کند، اما نه برای جرایمی که بر قوانین آمریکا تاثیر می‌گذارد. ترامپ می‌تواند در جرایم فدرال خود را عفو کند، اما در جرایم مربوط به قوانین ایالتی نمی‌تواند خود را عفو کند، بنابراین در ایالت نیویورک تحت تحقیق است.

پلوسی پیشتر نیز با ارسال نامه‌ای به قانونگذاران اعلام کرد طرح استیضاح ترامپ روز دوشنبه در کنگره مطرح خواهد شد. دو روز درباره این طرح گفتگو و تبادل نظر خواهد شد و در نهایت روز چهارشنبه رای گیری درباره آن انجام می‌شود. در کنار طرح استیضاح کنگره، مجلس نمایندگان در نظر دارد با تصویب طرحی غیرالزام آور از مایک پنس، معاون ترامپ و وزرای کابینه بخواهد براساس متمم ۲۵ قانون اساسی ظرف یک روز رئیس جمهور را از قدرت عزل کنند. بر اساس این متمم اعضای کابینه در صورتی که رئیس جمهور را فاقد صلاحیت روحی و جسمانی بدانند، می‌توانند وی را از کار برکنار و معاون اول را جایگزین او کنند.

طرح استیضاح ترامپ به دلیل تحریک او برای حمله طرفدارانش به کنگره صورت می‌گیرد. هزاران نفر از طرفداران ترامپ روز چهارشنبه هفته گذشته به منظور جلوگیری از تأیید نتایج انتخابات ریاست جمهوری از سوی کنگره، با خشونت به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار