کلاس های پایه اول و دوم باز می شود

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت : باتوجه به اینکه تمام شهرستان‌های استان در وضعیت زرد و آبی قرار دارند، از اول بهمن ماه کلاس‌های پایه‌های اول و دوم ابتدایی با رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی به صورت حضوری تشکیل می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در جلسه شورای معاونان که در سرسرای تدبیر اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه برگزار شد، گفت: پایه‌های اول و دوم ابتدایی؛ بنیان و پایه تحصیلی دانش آموزان برای آموزش و یادگیری است، اگر از ابتدا خوب آموزش نبینند، در مقاطع تحصیلی بعدی دچار افت شدید درسی و ضعف یادگیری می‌شوند به همین دلیل تاکید به تشکیل حضوری این کلاس‌ها است.

او گفت : تجربه این یک سال گذشته نشان داد که دانش آموزان کلاس‌های اول و دوم توانایی یادگیری درس در فضای مجازی و غیرحضوری را ندارند و یادگیری آن‌ها باید عملی و حضوری باشد، همه خانواده‌ها در طول این چند ماه این را مطلب متوجه شدند و بسیاری از آن‌ها خودشان خواهان تشکیل کلاس‌ها به صورت حضوری هستند.

یزدان پناه در تشریح نحوه تشکیل کلاس‌های اول و دوم از ابتدی بهمن ماه افزود: کلاس‌ها نباید بیشتر از ۱۰ دانش آموز باشد و اگر کلاسی بیش از ۱۰ نفر در شبکه شاد دانش آموز دارد برای حضور سرکلاس باید آن‌ها را تقسیم و به صورت نوبتی سرکلاس حاضر شوند، البته تصمیم اصلی درباره جزییات اینکه چگونه کلاس‌های حضوری تشکیل شود با انجمن اولیا مدارس و شورای مدارس است، تا نگرانی خانواده‌ها برطرف شود.

او افزود: برای ضد عفونی مدارس و کلاس‌ها و سرویس‌های بهداشتی مواد ضدعفونی و اقلام بهداشتی بین مدارس توزیع شده و تیم‌های بهداشتی نیز برای مشاوره روحی روانی دانش آموزان و نظارت برسلامت آن‌ها در مدارس حضور پیدا می‌کنند و به دانش آموزان برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی آموزش می‌دهند.

یزدان پناه ادامه داد: حضور تمام کادر اداری و اجرایی آموزش و پرورش در سازمان و مدارس شهرستان‌ها از ابتدای بهمن ماه اجباری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: تمام مدارسی که کمتر از ۵۰ دانش آموز دارند، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید حضوری تشکیل شود و کلاس‌ها باید با تعداد کمی از دانش آموزش تشکیل شود که تقریبا تمام مدارس روستایی شامل این مصوبه می‌شوند.

یزدان پناه گفت: هنرستان‌ها و مقطع کار دانش که دروس عملی دارند باید کلاس‌های آن‌ها با رعایت ظرفیت حداکثر ۱۰ نفر از ابتدای بهمن ماه حضوری تشکیل شود.

یزدان پناه افزود: مطالعات نشان داده که دانش آموزان در وضعیت بحران ویروس کرونا، ۵۰ درصد دچار افت تحصیلی داشتند و این برای سال‌های درسی بعدی آن‌ها بسیار نگران کننده است به همین دلیل آموزش و پرورش سعی می‌کند در مقاطع پایه‌ای و مهم تا حد امکان در وضعیت زرد و آبی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی کلاس‌ها را با رضایت خانواده‌ها حضوری تشکیل دهد.

یزدان پناه با بیان اینکه شبکه دانش آموزی شاد همچنان طبق برنامه ریزی‌ها برقرار است، گفت: فقط ۲ پایه اول و دوم آن هم در شهر‌هایی که در وضعیت زرد و آبی قرار دارند حضوری تشکیل می‌شود، بنابراین شبکه شاد همچنان روش اصلی آموزش در این برهه زمانی است و برنامه‌های کلاسی و درسی آن برقرار است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار