فعالیت ۷۰ حزب سیاسی ثبت شده در آذربایجان غربی

معاون سیاسی استاندار آذربایجان غربی گفت: ۷۰ حزب سیاسی در آذربایجان غربی ثبت شده است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علی مصطفوی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی امروز بیست و دوم دی ماه در بازدید از خانه احزاب استان با اشاره  به اینکه  ۷۰ حزب سیاسی در آذربایجان غربی ثبت شده در استان فعالیت می کنند گفت: از این تعداد ۶۷ حزب سیاسی شهرستانی و ۳ حزب استانی است که این احزاب می‌توانند با برگزاری برنامه‌های مختلف زمینه‌ساز برگزاری انتخابات پر شور در سال  ۱۴۰۰  باشند.

او ادامه داد: همچنین ۲۵ حزب دیگر در استان نیز در حالت رکود قرار دارند و فعالیتی از خود نشان نمی دهند که با درخواست مجوز می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

معاون استاندار با اشاره به ثبت و فعالیت ۳۵ حزب سیاسی در طول هفت سال گذشته در آذربایجان غربی، اظهار کرد: بیش از ۵۴ درصد این تعداد، در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید ثبت شده اند که نشان‌دهنده توجه دولت به توسعه سیاسی در کشور و استان است.

مصظفوی با اشاره به نقش‌آفرینی احزاب در ایجاد شور و شوق انتخاباتی و به صحنه کشیدن مردم، خاطر نشان کرد: احزاب متضمن حضور پرشور مردم در صحنه‌های مختلف هستند و احزاب باید فعالیت‌هایی نظیر برگزاری مناظرات، کنفرانس‌ها و میزگرد‌ها را مدنظر قرار دهند تا متخصصان و عموم مردم را به صحنه کشیده و مسائل را مورد بررسی قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی افزود: تجهیزات مناسبی برای شروع کار در اختیار خانه احزاب استان قرار گرفته است. همچنین اعطای امکانات و تسهیلات بیشتر نیازمند فعالیت بیش‌از پیش حزب‌هاست.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.