رئیس اداره نظارت فنی بیمه شدگان تامین اجتماعی مطرح کرد؛

آخرین وضعیت انتقال سوابق بیمه‌ای از صندوق بیمه روستایی به تأمین اجتماعی

حمزه درباره جزئیات انتقال سوابق بیمه‌ای از صندوق بیمه روستایی به تأمین اجتماعی توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حمزه رئیس اداره نظارت فنی بیمه شدگان تأمین اجتماعی اظهار کرد: با توجه به اینکه مشترکین صندوق روستاییان و عشایر به صرف اقامت در روستا و بدون وجود رابطه استخدامی مبادرت به پرداخت حق بیمه به صندوق روستاییان می‌کنند، به دلیل عدم انطباق وضعیت این افراد با روابط عمومی نقل و انتقال، فرآیند انتقال سوابق بیمه‌ای از صندوق روستاییان و عشایر به سازمان تأمین اجتماعی در دو سال گذشته متوقف شد.

وی تصریح کرد: این ایراد قانونی از سوی معاونت محترم ریاست جمهوری هم مورد تأیید قرار گرفت و مقرر شد صندوق روستاییان نسبت به ماده ۵ آیین نامه اقدام کند که متأسفانه این اتفاق نیفتاد.

رئیس اداره نظارت فنی بیمه شدگان تأمین اجتماعی گفت: با توجه به نظر مساعدی که مدیران عامل هر دو صندوق برای رفع این مشکل قانونی داشتند، ظرف ماه‌های گذشته، جلساتی با نمایندگان صندوق روستاییان برگزار شد و در نهایت، در جلسه‌ای که در محل معاونت اجتماعی وزارت تعاون برگزار شد، مقرر شد که به جهت تسریع در انجام این امر و با توجه به ظرفیت‌های قانونی موجود، موضوع به شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی منعکس شود.

حمزه در پایان خاطر نشان کرد: متن مورد توافق هر دو صندوق به این شورا منعکس شد و در نهایت، این مصوبه به تصویب وزرای عضو این شورا رسید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۳ دی ۱۳۹۹
به هر حال نفهمیدیم انتقال سوابق بیمه روستایی به تامین اجتماعی شدنی است یانه؟؟؟؟ شفاف سازی کنید ممنون میشیم.
آخرین اخبار