تخصیص اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی در اماکن مذهبی گیلان

مدیر کل اوقاف گیلان گفت: امسال ۴۹ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و توسعه بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و مساجد استان تصویب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام والمسلمین ستار علیزاده ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در بازدید از طرح بازسازی بقعه امام زادگان آستارا ،گفت: امسال ۴۹ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و توسعه بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و مساجد استان تصویب شده بود که با  این مبلغ، ۱۳۰ طرح عمرانی در حال اجرا است.

او افزود: تاکنون ۳۰ درصد اعتبار مصوب یعنی ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تخصیص یافته و بقیه در ماه‌های آینده اختصاص خواهد یافت.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: در دهه فجر امسال ۲ گلدسته و یک گنبد حسینیه امام زادگان آستارا با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید و پیشرفت بازسازی این حرم رضایت بخش است.

حجت الاسلام والمسلمین ستار علیزاده ، افزود: امسال با مشارکت خادمان بقاع متبرکه، برای پیشگیری از شیوع کرونا ۶۰ هزار ماسک تولید و ۳۰ هزار بسته غذایی در قالب کمک مومنانه از سوی مراکز افق بقاع متبرکه میان نیازمندان توزیع شده است.

او گفت: تولید ۱۴ هزار عدد ماسک از سوی خادمان حرم امام زادگان آستارا اقدامی ارزشمند است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در مراسمی  از ۲۰ خادم افتخاری حرم امام زادگان آستارا تجلیل کرده است.

امامزادگان ابراهیم و قاسم از نوادگان امام موسی کاظم (ع) هستند و در سال ۲۵۳ هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند و حرم آن‌ها در حاشیه جاده آستارا به تالش قرار دارد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.