۴ مخزن ذخیره‌سازی میعانات گازی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی تکمیل می‌شود

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی از تکمیل چهار مخزن ذخیره‌سازی میعانات گازی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی تا پایان بهمن امسال خبر داد.

۴ مخزن ذخیره‌سازی میعانات گازی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی تکمیل می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدمهدی توسلی‌پور، مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی با اشاره به ضرورت افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی میعانات گازی پارس جنوبی گفت: تکمیل و آماده‌سازی واحد ۱۴۳ ذخیره‌سازی میعانات گازی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی در قالب یک طرح ضربتی انجام شده و هم‌اکنون مخزن نخست این طرح در حال انبارش میعانات گازی و مخزن دوم نیز آماده دریافت محصول است.

او ظرفیت انبارش هر یک از این مخازن را ۳۷۵ هزار بشکه عنوان کرد و افزود: افزون بر تکمیل این دو مخزن، با تلاش پیمانکاران عضو کنسرسیوم، مخزن سوم در ماه جاری و آخرین مخزن نیز تا پایان بهمن‌ امسال آماده دریافت میعانات گازی می‌شود.

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی با بیان اینکه فعالیت‌های فراساحلی این طرح در سال ۱۳۹۸ به پایان رسیده و ظرفیت برداشت گاز از مخزن به‌طور کامل محقق شده بیان کرد: به‌منظور تکمیل بخش پالایشگاهی در تلاش هستیم با مشارکت و فعالیت حداکثری پیمانکاران طرح، اسیسات جانبی شامل واحد‌های یوتیلیتی را تا پایان امسال تکمیل و وارد مدار تولید کنیم.

توسلی‌پور عنوان کرد: براساس برنامه کاری، انتظار داریم چهار ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه فاز ۱۴ در سال ۱۴۰۰ تکمیل شود و شاهد افتتاح این طرح ملی باشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.