مصر آسمان خود را به روی هواپیمایی قطر گشود

رئیس سازمان هوایی مصر اعلام کرد ممنوعیت ورود هواپیما‌های قطری به حریم هوایی این کشور رسما برداشته شده است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الاهرام مصر، پس از عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین، «اشرف نویر» رئیس سازمان هوایی مصر، امروز (سه‌شنبه) از بازگشایی رسمی حریم هوایی مصر به روی هواپیما‌های قطری خبر داد.

او گفت: این تصمیم به شرکت هوایی مصر، هواپیمایی قطر و دیگر شرکت‌های هوایی قطری اجازه از سرگیری پرواز و ارسال برنامه پرواز برای کسب موافقت را خواهد داد.

این مقام مصری افزود: سازمان هوایی مصر بامداد امروز با درخواست مقامات قطری برای دریافت اجازه عبور هواپیما‌های این کشور از حریم هوایی مصر موافقت کرد.

شبکه «العربیه» پیشتر از موافقت اولیه و مشروط مصر با بازگشایی مرز هوایی خود با قطر پس از آشتی کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس خبر داده بود.

پیش از این عربستان سعودی و امارات رسما اعلام کردند که حریم هوایی، زمینی و دریایی خود را به روی قطر گشوده‌اند. شامگاه روز یکشنبه هفته جاری، بخش مربوط به امور هوایی وزارت ترابری و ارتباطات بحرین اعلام کرد که منامه نیز از روز دوشنبه حریم هوایی خود را به روی قطر باز می‌کند.

این تصمیم پس از امضای توافق آشتی در نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس در العُلا در عربستان سعودی اتخاذ شد. در این نشست توافق شد میان ۴ کشور عربی یعنی عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر با قطر تنش زدایی شود و توافقنامه مذکور از سوی کشور‌ها امضا شد.

چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن سال ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور، سیزده شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از  حماس را برای از سرگیری این روابط تعیین کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار