انتقال آب با لوله گامی مهم در کاهش خسارات خشکسالی در مشهد

رئیس اداره امور فنی و زیر بنایی جهاد کشاورزی مشهد گفت:انتقال آب با لوله به متراژ ۶ هزار و ۲۰۰ متر به منظور کاهش خسارات خشکسالی در مشهد انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی ابریشمی رئیس اداره امور فنی و زیر بنایی جهاد کشاورزی  مشهد گفت: اولویت‌های بخش کشاورزی برای کاهش خسارت‌های خشکسالی انتقال آب با لوله می‌باشد.

او افزود: با افزایش راندمان آبیاری می توان حجم قابل توجهی از منابع آب را به چرخه تولید بازگرداند و بخش بزرگی از نیاز‌های آب کشاورزی و سایر بخش‌ها را از این طریق برآورده کرد.

رئیس اداره امور فنی و زیر بنایی جهاد کشاورزی  مشهد  ادامه داد: تلفات آب از محل تولید تا مصرف به شکل‌های مختلف صورت می‌گیرد به عبارتی دیگر در چرخه مصرف آب، تلفات آب در مراحل مختلف انتقال، توزیع و پخش آن در سطح مزرعه صورت می‌گیرد.

ابریشمی بیان کرد:  یکی از راه‌های جلوگیری از تلفات آب افزایش راندمان انتقال آب از محل منابع آبی تا مزرعه پوشش دار کردن مسیر آب، انتقال آب کشاورزی از طریق ساخت کانال‌های بتنی و یا استفاده از لوله‌های پلی اتیلن جهت هدایت آب می‌باشد.

او تصریح کرد:  از محل اعتبارات سامانه‌های نوین آبیاری صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی تعداد دو طرح شامل پروژه‌های انتقال آب طرق و خرده مالکین روستایی میامی در مجموع به متراژ ۶ هزار و ۲۰۰ متر به مبلغ ۶ هزار و ۲۲۵ میلیون ریال بلا عوض دولتی تامین اعتبار شده است.رئیس اداره امور فنی و زیر بنایی جهاد کشاورزی  مشهد تاکید کرد:از محل اعتبارات سامانه‌های نوین آبیاری از سال ۹۵ تا کنون ۱۶۵ کیلومتر خطوط انتقال آب با لوله در قالب ۵۵ پروژه در سطح شهرستان اجرا شده که سهم قابل توجهی در جلوگیری از تلفات آب کشاورزی و افزایش تولید داشته است.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.