فرماندار دلگان:

فعالیت‌های پرورشی مدارس باید با مدیریت نیروهای متخصص اجرایی شود

شجاعی گفت: فعالیت حوزه‌ پرورشی در مدارس تخصصی بوده و باید نیروهای این حوزه از تخصص و مهارت لازم برخوردار باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مجتبی شجاعی فرماندار دلگان در شورای آموزش و پرورش دلگان اظهارداشت: زندگی انسانها در کنار یکدیگر بدون تعامل و سازگاری مشکل آفرین خواهد بود لذا جریان تربیت در پی آن است که انسانها را با هر آنچه که مایه یک حیات خوب و مناسب توأم با ثبات است آشنا کند.

او افزود: آموزش هنگامی سودمند است که با فعالیت های پرورشی همراه شود. نگاه واقع بینانه به امر تربیت ایجاب می کند که در نظام های آموزشی از ابتدایی ترین مرحله برنامه ریزی تا مراحل نهایی و در تدوین و تنظیم محتوا و طراحی اهداف، استعدادها و نیازهای همه جانبه متربیان به عنوان افراد انسانی مد نظر قرار گیرد در غیر این صورت پیشرفت و موفقیت آموزشی منهای پرورش منش و کمک به شکل گیری شخصیت متعادل انسانی امری ناقص و از درون تهی است.

فرماندار دلگان بر ضرورت کیفیت‌بخشی به برنامه‌های پرورشی مدارس تأکید کرد و گفت: نگاه مدیران مدارس به فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی باید تخصصی، دینی و تربیتی باشد و با اجتناب از برنامه‌های سلیقه‌ای زمینه‌ مشارکت فکری همه‌ سطوح مدرسه را تسهیل و در راستای کیفیت‌بخشی برنامه‌های پرورشی تلاش کنند.

وی با بیان این‌که فعالیت حوزه‌ی پرورشی تخصصی است و باید نیروهایی که در این حوزه بکار گرفته می‌شوند از تخصص لازم برخوردار باشند، تصریح کرد: انتظار می‌رود تا اقامه‌ نماز و برپایی نماز جماعت در مدارس گسترش یابد، چون حضور حداکثری دانش‌آموزان در نماز یکی از اهداف اصلی برنامه‌های پرورشی و اقامه نماز است.

شجاعی ادامه داد: انتظار می‌رود تا همه دستگاه‌های شهرستان در پیشبرد اهداف و برنامه‌های آموزش و پرورش در زمینه نماز، قرآن و عترت کمک و مساعدت کنند، چرا که مشارکت همه نهادها در این موضوع موجب توسعه و گسترش فرهنگ معنوی در جامعه خواهد بود.

او همچنین بر توجه ویژه به برنامه‌های قرآنی و اقامه‌ نماز در مدارس و تقویت گفتمان‌های دانش‌آموزی تاکید کرد.

فرماندار دلگان افزود: کانون های فرهنگی و تربیتی محلی مناسب برای تحقق هر چه بیشتر فرآیند تعلیم و تربیت است که تقویت این کانون ها در حوزه پرورشی موجب تقویت خودآگاهی، همدلی، ارتباط موثر، ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموزان و توانایی حل مسائل به هنگام مواجه با مشکلات می شود.

او  ادامه داد: آموزش و پرورش وظایفی برای این کانون ها در زمینه ترویج مسائل اعتقادی، فرهنگی و هنری، ورزشی ،اجتماعی، علمی و مهارتی ترسیم کرده که می تواند در تربیت نسل آگاهانه نسل ها موثر واقع شود.

گسترش تربیت قرآنی در مدارس لازمه رسیدن به تعلیم و تربیت متعالی است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: گسترش تربیت قرآنی به همراه آموختن علوم بویژه علوم نوین برای پرورش نسل های آینده و مجهز کردن آنان به تعلیم و تربیت متعالی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

رضا بامری اظهارداشت: همگرایی و هم‌افزایی در اجرای برنامه‌های قرآنی با دیگر نهادها و سازمان‌ها از اهداف اصلی برنامه های قرآنی در آموزش و پرورش است.

او افزود: امروزه فعالیت‌های قرآنی در مدارس برای همه دانش‌آموزان است و به گروه خاصی از دانش‌آموزان تعلق ندارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: کارشناسان محور تحولات در جامعه را در بخش نیروی انسانی می دانند که تحول نیروی انسانی در آموزش و پرورش متجلی شده از این رو سرمایه‌گذاری برای قشر معلم، سرمایه‌گذاری برای تمام جامعه به شمار می‌آید.

او همچنین به نقش کانون های فرهنگی و هنری در تربیت دانش آموزان اشاره کرد و گفت: آماده سازی، پویایی و تربیت نسل نوجوان و جوان برای آینده کشور نیازمند ساز و کارهای مناسب فرهنگی و آموزشی بوده که در این میان نقش کانون های فرهنگی تربیتی حائز اهمیت فراوان است.

بامری ادامه داد: حضور پایه های مختلف دانش آموزی در مکان‌های فرهنگی و تربیتی سرآغازی برای فراگیری خارج از محدوده مدرسه و آشنایی با بسیاری از فنون، نیازهای اجتماعی و تمرین کارگروهی است.

او  با بیان اینکه نماز یک وسیله انسان ساز و ستون دین است، گفت: مقوله نماز و قرآن تاثیر مستقیم در تربیت دانش آموزان دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امیدواریم با ریشه کنی ویروس منحوس کرونا، فعالیت‌های حوزه قرآن، عترت و نماز در مدارس با جدیت و قوت هرچه بیشتر پیگیری شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار