رئیس‌جمهور عراق به صورت رسمی با پیوستن این کشور به توافق آب و هوایی پاریس موافقت کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المعلومه، دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری عراق امروز (چهارشنبه) از موافقت رئیس جمهوری عراق با پیوستن این کشور به توافق آب و هوایی پاریس خبر داد.

ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «برهم صالح» رئیس جمهور عراق، رسما با پیوستن عراق به توافق آب و هوایی پاریس موافقت کرد.

برهم صالح هنگام امضای این قانون گفت: پیوستن به توافق نامه آب و هوایی پاریس برای مقابله با تهدید‌های تغییرات آب و هوایی و مقابله با انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و کربن انجام شده است.

او در اجلاس چشم انداز آب و هوای جهنی که در ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۰ برگزار شد در سخنانی اعلام کرد که عراق به سمت دوره‌ای جدید می‌رود که بر حمایت از انرژی‌های تجدیدپذیر، کاهش انتشار کربن و آلودگی ناشی از تغییرات آب و هوایی و همچنین حمایت از سرمایه گذاری برای بخش خصوصی، جوان گرایی و حمایت از نقش زنان در توسعه اقتصادی و اقدامات اقلیمی متمرکز است.

برهم صالح در این اجلاس افزود که عراق به عنوان پاسخی سریع به پیوستن خود به توافق نامه آب و هوای پاریس، نوشتن سند کمک‌های ملی (NDC) را به عنوان سیاست عالی این کشور در زمینه تغییرات آب و هوایی آغاز کرده است و این توافق اقتصادی سبز، پایدار و مهار انتشار کربن را ایجاد می‌کند.

پارلمان عراق در ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۰ به لایحه قانون پیوستن عراق به توافق آب و هوایی پاریس رای داد.

توافق پاریس که با نام پیمان پاریس نیز شناخته می‌شود که در سال ۱۹۹۲ مطرح شد، ذیل چارچوب پیمان‌نامه سازمان ملل در تغییر اقلیم (UNFCCC) در رابطه با کاستن از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای، سازگاری و امور مالی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار